ویدئو، حلقه مفقوده در زنجیره تولید تا کاربرد فناوری در کشور چیست؟

به گزارش مجله اندیشه، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری متولی تولید فناوری در کشور است اما سازمان متولی کاربرد فناوری در کشور نداریم، این همان حلقه مفقوده در زنجیره تولید تا کاربردی شدن فناوری در کشور است.

ویدئو، حلقه مفقوده در زنجیره تولید تا کاربرد فناوری در کشور چیست؟

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، نقدی ساختاری است که به چرخه تولید تا کاربردی شدن فناوری در کشور وارد می شود و این نقد، جای خالی یک سازمان دولتی در بخش فناوری کشور است.

حمید رضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی کشور که یکی از منتقدان جدی این شرایط است، در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، می گوید: در سالی که گذشت هم همین اشکالات به چرخه تولید تا کاربردی شدن فناوری در کشور وارد بود.

وی ادامه داد: اینکه معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری متولی تولید فناوری در کشور است اما سازمان متولی کاربرد فناوری در کشور نداریم.

طیبی می پرسد: چرا متولی کاربردی شدن فناوری در کشور نداریم و معتقد است اگر یک فناوری بومی با کیفیت و قابل در کشور تولید شد چرا نباید مورد استفاده قرار بگیرد؟

به گفته وی، باید سازمانی متولی وجود داشته باشد که با استفاده از فناوری بومی تولید شده را پیگیری و مطالبه کند و حتی در صورت لزوم قدرت برخورد با متولیان را داشته باشد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 924

به "ویدئو، حلقه مفقوده در زنجیره تولید تا کاربرد فناوری در کشور چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویدئو، حلقه مفقوده در زنجیره تولید تا کاربرد فناوری در کشور چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید