وعده پزشک معروف چینی برای ساخت واکسن کرونا

به گزارش مجله اندیشه، جونگ نان شان کارشناس ارشد دولت چین در امور بهداشتی و از پزشکان معروف این کشور در زمینه مبارزه با بیماری های ویروسی پیش بینی کرد که واکسن چین برای درمان کرونا تا پاییز یا خاتمه سال 2020 میلادی آماده استفاده گردد.

وعده پزشک معروف چینی برای ساخت واکسن کرونا

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا جونگ روز یکشنبه 25 خرداد در یک کنفرانس خبری در پکن خاطر نشان کرد که باید ساخت واکسن را بر سایر راه های مهار شیوع کرونا از جمله ایمنی جمعی ترجیح داد، زیرا برای رسیدن به ایمنی جمعی باید 60 تا 70 درصد از جمعیت یک جامعه به کرونا مبتلا شوند و رسیدن به این شرایط بهای سنگینی دارد.

ایمنی جمعی نوعی محافظت غیرمستقیم از بیماری های عفونی است و زمانی اتفاق می افتد که درصد زیادی از جمعیت در برابر یک عفونت، به وسیله عفونت های قبلی یا واکسیناسیون مصون شوند از این طریق می توان از افرادی که مصون نیستند، در مقابل بیماری حفاظت کرد در جمعیتی که بخش اعظمی از افراد از مصونیت برخوردار هستند، چنین افرادی در انتشار بیماری سهمی ندارند و زنجیره های انتشار عفونت مختل می شوند که این امر یا سبب توقف یا کند شدن شیوع بیماری می گردد زیرا هرچه نسبت افراد مصون در یک جامعه بیشتر باشد، احتمال تماس افراد غیر ایمنی با فرد عفونی کمتر می گردد و به محافظت افراد غیر مصون از عفونت یاری می نماید.

جونگ گفت که چین هم اکنون در حال آزمایش های بالبینی روی 6 واکسن است که در صورت اضطراری می توان از آنها احتمالا تا پاییز امسال یا انتها امسال میلادی استفاده کرد.

گافو رییس مرکز کنترل بیماری چین نیز یک ماه قبل با تایید این دیدگاه پیش بینی کرد که در صورت اضطراری می توان از واکسن ساخت چین برای درمان کرونا تا انتها امسال میلادی استفاده کرد.

آزمایش های بالینی واکسن ها روی انسان باید سه مرحله را پشت سر بگذارد مرحله اول عمدتا آزمایش در دامنه کوچک انجام می گردد و افراد سالم و عمدتاً سنین جوان و میانسال متمرکز می گردد.

در مرحله دوم آزمایش های بالینی، دامنه سنی گسترش می یابد و تعداد افراد داوطلب هم بیشتر می گردد این داوطلبان پیوسته تحت پیگیری و نظارت پزشکی قرار دارند تا محققان شرایط و زمان به وجود آمدن پادتن بعد از تزریق واکسن و مدت دوام ایمنی در افراد را آنالیز نمایند.

هنگامی که ایمنی و اثربخشی واکسن در این دو مرحله تایید شد می توان آن را در مرحله سوم آزمایش بالینی وارد کرد؛ یعنی در این مرحله تعداد داوطلبان دریافت واکسن به میزان قابل توجهی، در حد هزاران یا حتی دهها هزار نفر افزایش می یابد.

  • چرا ساختن واکسن کووید-19 این همه طول می کشد؟

  • آشنایی با رویکردهای متفاوت برای ساختن واکسن کرونا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1097

به "وعده پزشک معروف چینی برای ساخت واکسن کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وعده پزشک معروف چینی برای ساخت واکسن کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید