وزیر دفاع قطر با فرمانده فرماندهی مرکزی نیروی هوایی ایالات متحده ملاقات کرد

به گزارش مجله اندیشه، وزیر دفاع قطر با فرمانده جدید فرماندهی مرکزی نیروی هوایی ایالات متحده در دوحه درباره همکاری های دوجانبه نظامی گفت وگو کرد.

وزیر دفاع قطر با فرمانده فرماندهی مرکزی نیروی هوایی ایالات متحده ملاقات کرد

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، خالد بن محمد العطیه وزیر دفاع قطر روز چهارشنبه با گریگوری گیلوت فرمانده جدید فرماندهی مرکزی نیروی هوایی ایالات متحده درباره همکاری های نظامی میان دو کشور گفت وگو کرد.

وزارت دفاع قطر گفت که این ملاقات در حاشیه سفر ژنرال گیلوت به قطر صورت گرفته و در آن ابعاد همکاری نظامی میان دو کشور مورد آنالیز قرار گرفته است.

در این نشست تعدادی از افسران ارشد نیروهای مسلح قطر هم حضور داشتند.

فرماندهی مرکزی نیروی هوایی ایالات متحده و نیروهای مسلح قطر پنجشنبه هفته گذشته (16 ژوئیه) مراسمی را در پایگاه هوایی العدید در دوحه برگزار کردند تا فرماندهی را از ژنرال جوزف گوستلا به ژنرالگریگوری گیلوت منتقل نمایند.

پایگاه نظامی هوایی العدید در 30 کیلومتری جنوب غرب دوحه واقع است. در این پایگاه علاوه بر نیرو های قطری، نیرو های انگلیسی و آمریکایی نیز حضور دارند. پایگاه العدید مقر فرماندهی مرکزی آمریکاست.

در سال 1999 میلادی شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی امیر وقت قطر خطاب به مسئولان آمریکایی گفت که مایل است که 10 هزار افسر و سرباز آمریکا به طور دایم در قطر باشند، به گزارش رسانه ها این پایگاه میزبان 11 هزار افسر و نظامی آمریکایی و بیش از صد جنگنده است و عظیم ترین حضور نظامی آمریکا در خاورمیانه است.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1054

به "وزیر دفاع قطر با فرمانده فرماندهی مرکزی نیروی هوایی ایالات متحده ملاقات کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر دفاع قطر با فرمانده فرماندهی مرکزی نیروی هوایی ایالات متحده ملاقات کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید