وزیر خارجه آلمان: اروپا برای مقابله با کرونا آمادگی لازم را نداشت

به گزارش مجله اندیشه، هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان می گوید، اروپا باید اعتراف کند که برای مقابله با همه گیری ویروس جدید کرونا آمادگی لازم را نداشت.

وزیر خارجه آلمان: اروپا برای مقابله با کرونا آمادگی لازم را نداشت

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران و به نقل از یورونیوز، هایکو ماس وزیر خارجه آلمان با اعتراف به عدم آمادگی کشورهای اروپایی در مواجهه با ویروس مرگبار کرونا گفت که در ابتدا بیشتر کشورها از جمله آلمان، بر مقابله با شیوع این ویروس در کشورهای خود متمرکز بودند.

ماس اضافه نمود: این امر به منظور تامین ظرفیت هایمان برای اقدام و همچنین توانایی یاری به دیگران ضروری بود.

بیانیه وزیر امور خارجه آلمان به مناسبت 9 مه (20 اردیبهشت) که در بیشتر کشورهای عضو اتحادیه اروپا به عنوان روز اروپا گرامی داشته می گردد، صادر شده است. این روز همچنین با انتها جنگ دنیای دوم در اروپای غربی تقریبا [با فاصله یک روز] تقارن دارد.

هایکو ماس با بیان اینکه اتحادیه اروپا در این بحران رشد پیدا کرد، اضافه نمود: اتحادیه اروپا با گذشت هر روز از این بحران قوی تر شده است.

وی تاکید نمود که اروپا در بسیاری از حوزه ها پاسخ مشترکی یافته است: ما در تهیه کالاهای پزشکی و راهنمایی تحقیقات برای فراوری واکسن همکاری می کنیم.

وزیر امور خارجه آلمان با آوردن مصداقی گفت: به طور مثال در آلمان ما از بیمارانی از ایتالیا، فرانسه و هلند در بخش مراقبت های ویژه نگهداری می کنیم.

وی همچنین توضیح داد که اروپا در یک زمان بسیار کم مبلغ نیم تریلیون یورو را برای مقابله با این بحران اختصاص داده است.

ماس معتقد است که همبستگی بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا در دنیا منحصر به فرد است که باید باعث دلگرمی همه در راستا طولانی پیش رو گردد.

وی اتحاد اروپا را یک هدیه مخصوصا برای آلمانی ها توصیف کرد: ما به ویژه با یادآوری انتها جنگ دنیای دوم از 75 سال پیش از این امر مطلع هستیم.

وزیر خارجه آلمان تاکید نمود که در 8 مه 1945، اروپا از سوسیال-ناسیونالیسم رها شد.

وی اضافه نمود آنچه که آلمان با دیگر کشورهای اروپایی از آن موقع ساخت در دنیا منحصر به فرد است. وی تاکید نمود که به این دستاورد افتخار می نماید و گفت که می تواند منبع دلگرمی در بحران فعلی نیز باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 31 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 994

به "وزیر خارجه آلمان: اروپا برای مقابله با کرونا آمادگی لازم را نداشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه آلمان: اروپا برای مقابله با کرونا آمادگی لازم را نداشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید