ورود 24 هزار گردشگر به عربستان در 10 روز

به گزارش مجله اندیشه، طبق بیانه ای که وزارت امورخارجه عربستان روز گذشته منتشر کرد، 24 هزار گردشگر خارجی در 10 روز اول اجرای ویزای توریستی عربستان به این کشور سفر نموده اند.

ورود 24 هزار گردشگر به عربستان در 10 روز

به گزارش خبرنگاران و به نقل از عرب نیوز، سفر این گردشگران خارجی به عربستان به دنبال صدور ویزای توریستی توسط عربستان برای اتباع 49 کشور انجام شده است.

وزارت امور خارجه عربستان همچنین سهم گردشگران هر کشور در سفرهای 10 روز نخست اجرای ویزای توریستی را بیان کرد؛ طبق این آمار، شهروندان چینی در رتبه اول، شهروندان بریتانیا و ایالات متحده در رتبه دوم و سوم فهرست بیشترین تعداد گردشگرانی قرار گرفته اند که از ویزای توریستی برای سفر به عربستان استفاده نموده اند. گردشگران فرانسوی، آلمانی، کانادایی، مالزیایی، روسیه ای، استرالیایی و قزاقستانی نیز در رتبه های بعدی این فهرست به چشم می خورند.

عربستان سعودی اوایل ماه جاری از صدور ویزای توریستی برای اتباع 49 کشور و کاهش محدودیت های پوششی برای گردشگران زن خبر داده بود. کمیسیون گردشگری و میراث ملی عربستان نیز اخیرا بیان کرد: گردشگران خارجی زن و مردی که با یکدیگر نسبتی ندارند، از این پس می توانند در هتل های عربستان اتاق مشترک رزرو نمایند. بر اساس این قوانین جدید، زنان خارجی و حتی شهروندان زن عربستانی می توانند به تنهایی اتاق های هتل های عربستان را رزرو نمایند.

این سیستم جدید ویزا به مسلمانان نیز این امکان را می دهد تا در فواصل زمانی خارج از فصل حج، راحت تر برای سفر عمره اقدام نمایند.

عربستان میخواهد با ارائه ویزای توریستی، یک میلیون شغل در سراسر کشور ایجاد کند و تا سال 2030 میلادی صد میلیون گردشگر خارجی را به این کشور بکشاند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 451

به "ورود 24 هزار گردشگر به عربستان در 10 روز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود 24 هزار گردشگر به عربستان در 10 روز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید