واکنش یکی از برگزارکنندگان رالی جنگل های هیرکانی ، خودروها را مدیریت می کنیم ؛ 90 درصد راستا هم جنگلی نیست

به گزارش مجله اندیشه، یکی از برگزار کنندگان رالی جنگل های هیرکانی درباره این برنامه و اعتراضاتی که به آن شده است توضیحاتی ارائه داد.

واکنش یکی از برگزارکنندگان رالی جنگل های هیرکانی ، خودروها را مدیریت می کنیم ؛ 90 درصد راستا هم جنگلی نیست

خبرنگاران: پوستری از برگزاری رالی خودروهای دو دیفرانسیل در فضای مجازی منتشر شده که محل این رالی جنگل های تازه ثبت جهانی شده هیرکانی است. کانون اتومبیلرانی و جهانگردی زیر مجموعه سازمان میراث فرهنگی یکی از برگزار کنندگان این رالی به مناسبت ثبت جهانی جنگل های هیرکانی است. کانون گردشکران طبیعت ایران نیز از دیگر برگزارکنندگان رالی خودروهای دو دیفرانیسل در جنگل های ثبت جهانی هیرکانی است.

کانون گردشگران طبیعت در واکنش به اعتراضات برگزاری این رالی شرحاتی ارائه نموده و آورده است: این برنامه برای اطلاع رسانی و اهمیت جنگل ها تدارک دیده شده و به هیچ وجه خارج از اصول و قوانین محیط زیستی نست. همچنین کل جهت این رالی با سرعت کنترل شده و پایین تر از حد مجاز زمانبندی شده و تعداد خودروها محدود است.

در ادمه این شرح آمده است: جهت عبور این خودروها در 90٪؜ برنامه خارج از جنگل است و در جهتهای جنگلی فقط در جاده های موجود حرکت نموده و قصد توقف و خارج شدن از جاده ها را نداریم و این مورد ممنوع است. همچنین به هیچ وجه اقامتی در جنگل به قصد کمپ کردن وجود ندارد. در دو نقطه از جهتهایی که در جنگل توسط گردشگران با زباله آلوده شده، اقدام به پاکسازی محیط می شود تا شاید سرمشقی برای سایر گردشگران باشند. بروشوری جهت حساسیت جنگل ها تهیه شده که نه تنها شرکت کنندگان قبلا توجیح شده اند بلکه توسط آنها به سایر گردشگران موجود در مناطق ارائه می شود تا به نوعی به آنها هم در مورد اهمیت حفظ و حراست از جنگل ها اطلاع رسانی شود. در اعلامیه عکس خودرویی در جنگل نیست و نشان دادیم با فرهنگی درست باید در رد بجامانده از خودروها نهالی سبز کند و جنگل ها احیا شود نه رد تازه ای کنار آن بوجود آید. هدف این است که به بعضی دارندگان خودروهای دودیفرانسیل بیاموزیم هر جایی که خودروی شما توان عبور از آن را دارد جهت تردد نیست.

به گزارش خبرنگاران، برگزاری این رالی در جنگل های هیرکانی با انتقاداتی روبرو شده است. مهمترین انتقاد مشارکت سازمان میراث فرهنگی در برگزاری تور آفرود در جنگل های ثیت جهانی است. رالی ای که به هر شکلی که برگزار شود، تبلیغ آفرود سواری در جنگل ها و مناطق بکر است. همچنین حضور پر تعداد خودروهای دو دیفرانسیل تحت عنوان رالی برخلاف ادعای برگزار کنندگان قابل مدیریت نیست. حتی در صورت مدیریت زمان برنامه، خودروهای وارد شده به این رالی احتمالا روزهای بیشتر با وسیله خود در محل بمانند و حضور آنها قابل مدیریت نخواهد بود.

منبع: چمدان
انتشار: 26 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 269

به "واکنش یکی از برگزارکنندگان رالی جنگل های هیرکانی ، خودروها را مدیریت می کنیم ؛ 90 درصد راستا هم جنگلی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش یکی از برگزارکنندگان رالی جنگل های هیرکانی ، خودروها را مدیریت می کنیم ؛ 90 درصد راستا هم جنگلی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید