واکنش روسیه به تمایل اوکراین برای ایجاد پایگاه ناتو در دریای آزوف

به گزارش مجله اندیشه، مقام دومای روسیه پیشنهاد ایجاد پایگاه دریایی-نظامی ناتو در جنوب شرقی اوکراین را نشانه شیوع ناسیونالیسم ملی در کی یف نامید که با وجود اعتراف اروپایی ها به اهداف صلح جویانه روسیه، هنوز در فکر اقدامات تحریک آمیز هستند.

واکنش روسیه به تمایل اوکراین برای ایجاد پایگاه ناتو در دریای آزوف

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه ایزوستیا، چاپ مسکو، نوشته است: در دومای دولتی روسیه به امضای طوماری که در وب سایت رسمی دفتر ریاست جمهوری اوکراین منتشر شده و در آن پیشنهاد شده تا پایگاه دریایی-نظامی ناتو در جنوب شرقی اوکراین در شهر ماریوپول در منطقه دونتسک و در ساحل دریای آزوف ایجاد شود، واکنش نشان دادند. در این سند علیت ایجاد این پایگاه تهدید مداوم و رفتار نادرست روسیه نامیده شده است.

آندری کوزنکو نائب رئیس دومای دولتی روسیه ظهور چنین پیشنهادی را مظهر ناسیونالیسم ملی در اوکراین نامیده و گفت: در اوکراین ، متأسفانه علاوه بر شیوع ویروس کرونا، همه گیری تمایلات افراطی ملی گرایانه نیز وجود دارد ، بنابراین به عقیده من ، لزومی به واکنش جدی به انتشار چنین مطالبی نیست. دقیقاً به همین دلیل ، حتی با وجود اینکه اروپایی ها روسیه را به چشم کشوری صلح طلب می شناسند، اقدامات تحریک در کشور همسایه (اوکراین) با بهانه ها و تهمت های بی اساس تجاوز روسیه، همچنان ادامه دارد.

به گفته این نماینده مجلس ، ناتو در حال حاضر و بیشتر به دلایل دیگری: از اختلافات داخلی در این کشور گرفته تا لزوم توقف تأمین مالی آن در شرایط بحران کنونی، توجه چندانی به اوکراین ندارد.

معاون دوما به عنوان مورد جایگزین، انتشار طوماری در حمایت از استقرار نامحدود ناوگان دریای سیاه روسیه به عنوان تنها ضامن صلح و ثبات در حوزه دریای آزوف - دریای سیاه و ایجاد کشور متحد اوکراین-روسیه- بلاروس، با برگزاری فوری یک همه پرسی سراسری در اوکراین در این باره و انتخابات زودهنگام همه مقامات این کشور را پیشنهاد کرد.

در ماه فوریه مشخص شد که اوکراین قصد دارد خط مشی نظامی جدید خود برای تسریع در فرایند عضویت در ناتو را تقویت کند. پیش بینی می شود که این سند طی چند ماه آینده تهیه شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 925

به "واکنش روسیه به تمایل اوکراین برای ایجاد پایگاه ناتو در دریای آزوف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش روسیه به تمایل اوکراین برای ایجاد پایگاه ناتو در دریای آزوف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید