واتس اپ بیان کرد: در سایه مبارزه با اطلاعات غلط کرونایی، انتقال پیغام ها 70 درصد کاهش یافته است

به گزارش مجله اندیشه، واتس اپ اعلام نموده است که پس از اقدامات متعدد برای مبارزه با اطلاعات نادرست COVID-19، انتقال پیغام های محبوب و ویروسی تا 70 ٪ کاهش یافته است.

واتس اپ بیان کرد: در سایه مبارزه با اطلاعات غلط کرونایی، انتقال پیغام ها 70 درصد کاهش یافته است

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، واتس اپ از سیستم رمزگذاری استفاده می نماید. درواقع این شرکت نمی تواند آنالیز کند پیغام ها دقیقا در چه خصوصی هستند. اما تصور می گردد که توانایی ارسال پیغام های خصوصی به طور گسترده به عنوان یک عامل موثر در نشر اطلاعات نادرست محدود شده است.

واتس اپ اعلام نموده است که اکنون شاهد کاهش 70 ٪ دنیای پیغام های اغلب ارسال شده (یعنی پیغام هایی هستیم که به پنج نفر یا بیشتر ارسال شده اند) هستیم. شبکه های اجتماعی برای مبارزه با اطلاعات غلط، فریب و نظریه های توطئه در خصوص تکثیر ویروس کرونا روی سیستم عامل های خود فیلتر های متعددی را اجرا نموده اند.

اکنون یکی از سخنگویان واتس اپ اعلام نموده است که از زمان به کار انداختن این محدودیت های جدید، در سطح دنیا 70 ٪ کاهش پیغام ها دیده شده است. این تغییر یاری نموده که واتس اپ تسلط بالاتری روی اطلاعات نادرست داشته باشد. سرویس پیغام خصوصی واتس اپ در اوایل ماه آوریل خاطرنشان کرد که در کوشش برای متوقف کردن اطلاعات غلط در خصوص ویروس کرونا که در سراسر دنیا منتشر شده است، محدودیت هایی را برای ارسال انبوه پیغام ها ایجاد می نماید.

به طور خاص، این محدودیت برای پیغام های گروهی اعمال می گردد یعنی یک فرد نمی تواند پیغامی معین را به تعداد زیادی از افراد ارسال کند. شبکه های اجتماعی به کانون تئوری های توطئه کروناویروس تبدیل شده اند که بعضی از آن ها به آسیب های واقعی منجر شده اند.

منبع: انتخاب
انتشار: 3 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1000

به "واتس اپ بیان کرد: در سایه مبارزه با اطلاعات غلط کرونایی، انتقال پیغام ها 70 درصد کاهش یافته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واتس اپ بیان کرد: در سایه مبارزه با اطلاعات غلط کرونایی، انتقال پیغام ها 70 درصد کاهش یافته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید