هند برنامه های تلفن همراه چینی را مسدود کرد

به گزارش مجله اندیشه، هند تیک تاک، وی چت و بسیاری از برنامه های تلفن همراه چینی را به دنبال منازعه مرزی با چین مسدود نموده و کاربران هندی نمی توانند از این برنامه ها استفاده نمایند.

هند برنامه های تلفن همراه چینی را مسدود کرد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از انگجت، دولت هند اعلام نموده که به علت نگرانی های شهروندان خود در خصوص عدم حفظ امنیت و حریم شخصی در زمان استفاده از برنامه های چینی دسترسی به آنها را مسدود نموده است.

از جمله دیگر برنامه های تلفن همراه چینی که در هند مسدود شده، می توان به کیو کیو، بایدو و غیره اشاره نمود. وزیر فناوری اطلاعات هند اعلام نموده مسدود شدن این برنامه ها بر مبنای مشاهده فعالیت هایی توسط آنها انجام شده که موجب نقض تمامیت ارضی هند می گردد و دفاع از این کشور و حفظ امنیت آن را به خطر می اندازد.

هند در مجموع دسترسی به 59 اپلیکیشن چینی را مسدود نموده که برنامه های اختصاصی شیوآمی برای تماس ویدئویی و استفاده از خدمات شبکه های اجتماعی شامل Mi Community و Mi Video Call هم از جمله آنهاست.

بعضی از این برنامه ها مانند تیک تاک دارای بیش از 200 میلیون کاربر در هند هستند و شرکت بایت دانس مالک تیک تاک امیدوار بود سال جاری بتواند تعداد کاربران خود را در هند به بیش از 300 میلیون نفر برساند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1127

به "هند برنامه های تلفن همراه چینی را مسدود کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هند برنامه های تلفن همراه چینی را مسدود کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید