همکاری چین و کانادا برای آزمایش بالینی واکسن کرونا

به گزارش مجله اندیشه، شرکت چینی کانسینو بایولاجیکس و شورای تحقیقات ملی کانادا برای انجام آزمایش بالینی واکسن کرونا در کانادا با یکدیگر همکاری می نمایند.

همکاری چین و کانادا برای آزمایش بالینی واکسن کرونا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور ارزان کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران، ایسنا به نقل از جاکارتاپست نوشت: شرکت چینی کانسینو بایولاجیکس (CanSino Biologics) که چندی پیش واکسن بیماری کوویدـ19 این شرکت به مرحله آزمایش های بالینی رسیده بود، در حال حاضر با شورای تحقیقات ملی کانادا (Canadas National Research Council) برای انجام آزمایش های آینده در کانادا همکاری می نماید.

شورای تحقیقات ملی کانادا اظهار نموده است در صورت موفقیت آمیز بودن آزمایش ها فرایند فراوری واکسن شرکت کانسینو بایولاجیکس را در یکی از مراکز دولتی در مونترال انجام خواهد داد و شرکت کانسینو بایولاجیکس نیز در حال آماده سازی یک برنامه آزمایش بالینی برای سازمان بهداشت کانادا است.

واکسن شرکت کانسینو در مرحله اولیه آزمایش است و هنوز هیچ راهی برای فهمیدن این که این واکسن چگونه عمل می نماید وجود ندارد. اما اگر این واکسن بی خطر و موثر باشد، کانادایی ها می توانند از آن استفاده نمایند. داده های آزمایش محلی می تواند این اطمینان را به سازمان سلامت کانادا بدهد که واکسن بی خطر است.

واکسنی که بتواند از افراد مبتلا به بیماری همه گیر کوویدـ19 محافظت کند، می تواند به این داستان ترسناک که دنیا را فراگرفته است سرانجام دهد، اما توسعه یک واکسن که عملکرد آن صحیح و بی خطر است و فراوری انبوه آن کاری چالش برانگیز است.

بنابر گفته شورای تحقیقات ملی کانادا، واکسن شرکت کانسینو با استفاده از یک رده سلولی در شورای تحقیقات ملی کانادا فراوری شده است. شرکت کانسینو پیش تر از همان رده سلول برای ایجاد واکسن ابولا نیز استفاده نموده بود.

شورای تحقیقات ملی کانادا و سازمان سلامت کانادا به سؤالاتی مبنی بر این که آیا این همکاری باعث می گردد سازمان سلامت کانادا امکان آنالیز داده های آزمایشی جمع آوری شده در چین را برای ارزیابی نهایی واکسن داشته باشد، پاسخ نداد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 962

به "همکاری چین و کانادا برای آزمایش بالینی واکسن کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری چین و کانادا برای آزمایش بالینی واکسن کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید