هر چهار فرنگی کار ایران برای برنز می جنگند، فینالیست ها معین شدند

به گزارش مجله اندیشه، به گزارش خبرنگاران به اینچئون، افشین بیابانگرد در وزن 66 کیلوگرم در دور نخست مقابل روسلان تساریف از قرقیزستان با اقتدار با نتیجه 8 بر صفر به پیروزی رسید. وی در دور بعد مقابل هان سو ریو قهرمان دنیا از کره جنوبی در یک مبارزه نزدیک و باناداوری با نتیجه 3 بر صفر باخت.

هر چهار فرنگی کار ایران برای برنز می جنگند، فینالیست ها معین شدند

البته با توجه به حضور حریف کره ای بیابانگرد در دیدار فینال، وی نیز راهی گروه شانس مجدد شد و در این گروه حریفی از چین را از پیش رو برداشت و به دیدار رده بندی رسید. بیابانگرد برای کسب مدال برنز با المراد تسمراداف از ازبکستان نفر سوم دنیا مصاف خواهد داشت.در این وزن هان سو ریو از کره جنوبی و ری تو ماتسوموتو از ژاپن فینالیست شدند.

در وزن 75 کیلوگرم پیغام بویری نایب قهرمان جوانان دنیا در نخستین تجربه حضور در چنین رقابتهای سطح بالایی در رده بزرگسالان، در دور اول مقابل نوربک خاشیمبیکوف از ازبکستان در یک کشتی زیبا و دیدنی با نتیجه 9 بر 5 به فزونی دست یافت. وی در دور دوم مقابل سینگ گورپرت از هند با نتیجه 7 بر 2 به فزونی دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

بویری در این مرحله مقابل تاکاهیرو کاناکوبو از ژاپن در حالیکه مبارزه پایاپایی با حریف داشت به دلیل اخطار دوم، یک امتیاز از دست داد و با حساب یک بر یک، نتیجه را واگذار کرد. داوران در یک دقیقه پایانی با قطع کردن مداوم کشتی به حریف ژاپنی اخطار ندادند تا این جوان شایسته خوزستانی تمرکز خود را برای اجرای فنون از دست بدهد و درنهایت راهی دیدار رده بندی گردد.

حریف پیغام بویری در دیدار رده بندی امانلی آتایف از ترکمنستان است. در این وزن کاناکوبو از ژاپن و کیم هیو وون از کره جنوبی قهرمان المپیک فینالیست شدند.

در وزن 85 کیلوگرم مجتبی کریم فر در دور نخست مقابل آمی شاهین از اردن با نتیجه 8 بر صفر به فزونی رسید، اما در دور بعد مقابل سی یئول لی از کره جنوبی در حالیکه تا دقیقه 5:20 از حریف با نتیجه 5 بر یک پیش بود با ناداوری سه اخطاره شد. با توجه به حضور این حریف کره ای در دیدار فینال، کریم فر راهی گروه شانس مجدد شد که در این مرحله اوکا تایچی از ژاپن را شکست داد و به دیدار رده بندی رسید.

کریم فر در مرحله رده بندی، برای کسب مدال برنز باید به مصاف آزات بیشی بیکوف از قرقیزستان برود. در این وزن سی یئول لی از کره جنوبی و رستم آساکولوف از ازبکستان فینالیست شدند.

در وزن 130 کیلوگرم بشیر باباجان زاده در دور نخست داهارمندر دلال از هند را با اجرای چهار بارانداز زیبا و با نتیجه 8 بر صفر شکست داد، اما در دور دوم مقابل نورماخان تینالیف از قزاقستان نفر سوم دنیا، دارنده مدال طلای بازیه ای آسیایی گوانجو و قهرمان آسیا با نتیجه یک بر صفر باخت. در این مبارزه با دادن اخطار دوم به باباجان زاده، یک امتیاز به حریف رسید و داوران در یک دقیقه پایانی مبارزه اخطاری به تنالیف ندادند.

با توجه به حضور تنالیف در دیدار پایانی، بشیرباباجان زاده هم به گروه شانس مجدد راه یافت و در این گروه با شکست ابرار بیک ماماسولیف از ازبکستان به دیدار رده بندی رسید. باباجانزاده ظهر امروز برای کسب مدال برنز با مراد رامونوف از قرقیزستان سرشاخ می گردد. در این وزن تنالیف از قزاقستان و یانگ مین کیم از کره جنوبی فینالیست شدند.

هفدهمین دوره بازی های آسیایی از 28 شهریور در اینچئون کره جنوبی شروع شده و تا 12 مهرماه ادامه پیدا می نماید. در این دوره از مسابقات 9501 ورزشکار از 45 کشور آسیایی در 36 رشته با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. کاروان ورزش ایران نیز با 282 ورزشکار شامل 224 ورزشکار مرد و 58 ورزشکار زن در این دوره از مسابقات شرکت نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 365

به "هر چهار فرنگی کار ایران برای برنز می جنگند، فینالیست ها معین شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر چهار فرنگی کار ایران برای برنز می جنگند، فینالیست ها معین شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید