نکاتی که فرد مبتلا به کرونا باید در خانه رعایت کند

به گزارش مجله اندیشه، ایرنا/ یک فوق تخصص ریه و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به نکاتی که بیمار مبتلا به کرونا باید در خانه رعایت کند بر لزوم قرنطینه 2 تا سه هفته ای فرد بیمار تاکید نمود.

نکاتی که فرد مبتلا به کرونا باید در خانه رعایت کند

جهت دریافت خدمات پتینه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

محسن پیش بین روز چهارشنبه به رسانه های دزفول خاطرنشان کرد: هنگامی که یک نفر در خانواده به بیماری کرونا مبتلا می گردد پروتکل رعایت فاصله 2 متری برای او صدق نمی نماید زیرا ترشحات ویروسی مانند سرفه و تنفس بسیار آلوده هستند.

وی گفت: در مطالب علمی عنوان شده از هفت تا 37 روز امکان پخش شدن شدید ویروس وجود دارد که امکان انتشار به وسیله سطوح مختلف به ویژه سطوح فلزی صاف، وسایل آشپزخانه مانند کتری، گاز، سینک و دستگیره در وجود دارد.

این فوق تخصص ریه اظهارداشت: هر تنفس معمولی اگر یک واحد ویروس را منتشر می نماید، حرف زدن و سرفه یا عطسه 20 واحد ویروس را منتشر می نمایند.

وی اضافه کرد: بیماری که در قرنطینه بسر می برد بهتر است در خانه صحبت نکند و همه اعضای خانواده و اقوام از دیدار وی خودداری نمایند و با تلفن، وسایل مجازی و تماس تصویری با او در ارتباط باشند.

پیش بین گفت: حتما باید برای فرد بیمار مبتلا به کرونا یک اتاق جداگانه در نظر گرفته و سعی گردد فرد بیمار فقط برای کارهای ضروری، احتیاجات بهداشتی و استحمام از اتاق بیرون آید.

وی اضافه کرد: غذای فرد بیمار و آب باید به اتاق جداگانه برده و ظرف هایش جداگانه و در شرایط کاملا بهداشتی شست و شو شوند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی دزفول بر ضرورت قرنطینه شدن 2 یا سه هفتگی فرد مبتلا به ویروس کووید-19 تاکید نمود و گفت: بعد از استحمام فرد بیمار، حمام باید استریل و ضمن استفاده فن برای عوض شدن هوا تا 45 دقیقه از حمام استفاده نگردد.

وی با بیان اینکه هنگام استفاده فرد بیمار از سرویس بهداشتی، به مدت 15 تا 20 دقیقه فن دستشویی روشن بماند، اضافه کرد: تا حد امکان فرد بیمار از تماس با دستگیره و یا دیگر وسایل منزل خودداری کند و درصورت ضرورت پس از استفاده نسبت به ضدعفونی آنها اقدام گردد.

این فوق تخصص ریه اظهارداشت: از آنجا که این ویروس بسیار شدید و فعال بوده و درصد زیادی از افراد مبتلا بدون علامت هستند، ممکن است اعضای دیگر خانواده به ویژه اطفال نیز مبتلا شده و علامت نداشته باشند لذا همه اعضای خانواده باید در خانه از وسایل بهداشتی و ماسک استفاده نمایند.

وی با اشاره به کم توجهی مردم خوزستان به این بیماری اضافه کرد: درصورت ابتلای یک نفر از اعضای خانواده، بقیه اعضا نیز باید قرنطینه شوند چراکه این بیماری در دزفول و خوزستان شایع شده است.

این فوق تخصص ریه درخصوص رعایت پروتکل های بهداشتی هنگام برگزاری امتحانات پایه دوازدهم نیز گفت: تدابیر لازم برای حضور دانش آموزان در مراکز امتحانی دیده شده و دانش آموزانی که به بیماری کرونا مبتلا هستند یا یکی از اعضای خانواده آنها درگیر شده است در مکانی جداگانه و با رعایت فاصله اجتماعی بیشتر حاضر خواهند شد.

وی اضافه کرد: فرد بیمار باید نسبت به دیگران دلسوز باشد و به همه اعلام کند بیمار است؛ پس از ورود به حوزه امتحانی مراقبان را آگاه کند تا اقدامات لازم انجام گردد.

پیش بین اظهارداشت: دانش آموزان درگیر کرونا هنگام حضور در حوزه های امتحانی باید از وسیله شخصی برای تردد استفاده نمایند و یه هیچ عنوان توقف غیرضروری در محیط نداشته باشند و صحبت ننمایند.

منبع: همگردی
انتشار: 11 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1070

به "نکاتی که فرد مبتلا به کرونا باید در خانه رعایت کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی که فرد مبتلا به کرونا باید در خانه رعایت کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید