نخستین فرستاده ویژه چین برای بحران سوریه

به گزارش مجله اندیشه، چین امروز سه شنبه نخستین فرستاده ویژه خود برای بحران سوریه را انتخاب و معرفی نموده است، دیپلمات باسابقه ای که پیش از این سفیر چین در ایران بوده است.

نخستین فرستاده ویژه چین برای بحران سوریه

با تور هوایی چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، در حالی که چین سعی می نماید نقش خود در تحولات خاورمیانه را افزایش دهد، پکن نخستین فرستاده ویژه برای بحران سوریه را انتخاب نموده است.

چین که به نفت خاورمیانه وابسته است، طی سال های گذشته دیپلماسی خاورمیانه را به سایر اعضای دائم شورای امنیت یعنی آمریکا، روسیه، انگلیس و فرانسه واگذار نموده بود. ولی چین اخیرا کوشش نموده است تا دخالت بیشتری در تحولات خاورمیانه داشته باشد و از جمله کوشش های پکن در این راستا می توان به میزبانی از وزیر خارجه سوریه و مقام های مخالف دمشق اشاره نمود.

هونگ لی سخنگوی وزارت خارجه چین در یک کنفرانس خبری گفت: ژی ژیائویان فرستاده ویژه چین برای بحران سوریه خواهد بود. وی اخیرا سفیر چین در اتیوپی و اتحادیه آفریقا بوده است.

وی در ادامه تاکید نمود: چین به عنوان یکی از اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل، همیشه نقش فعالی در حل و فصل مساله سوریه داشته است. راه حل سیاسی تنها جهت برای برون رفت از بحران سوریه است.

هونگ لی گفت: چین از کوشش های استفان دی میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل در سوریه حمایت می نماید و یاری های انسان محبت آمیز ای را برای منطقه تامین نموده است.

وی گفت: انتخاب فرستاده ویژه از سوی چین به فرایند صلح سوریه یاری خواهد نمود. ژی 62 ساله یک دیپلمات کاملا باسابقه است و با مسائل خاورمیانه به خوبی آشناست. ما بر این باوریم که وی قطعا این ماموریت را به خوبی انجام خواهد داد.

چین پیش از این نیز برای حل و فصل بحران های منطقه ای، فرستاده های ویژه ای را معرفی نموده است. فرستاده های چین پیش از این نقش فعالی در بحران سودان جنوبی داشته اند.

منبع: تسنیم
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 684

به "نخستین فرستاده ویژه چین برای بحران سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین فرستاده ویژه چین برای بحران سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید