نابودی نیمی از اکوسیستم های دریایی استرالیا بر اثر حوادث طبیعی

به گزارش مجله اندیشه، نتایج یک مطالعه گسترده نشان می دهد که حوادث طبیعی نیمی از اکوسیستم های دریایی استرالیا را از بین برده است.

نابودی نیمی از اکوسیستم های دریایی استرالیا بر اثر حوادث طبیعی

به گزارش ایسنا، حوادث طبیعی همچون موج گرما، جاری شدن سیلاب و خشکسالی از سال 2011 میلادی به 45 درصد از اکوسیستم های دریایی سواحل استرالیا آسیب رسانده است.

در فاصله سال های 2011 تا 2017 بیش از 8000 کیلومتر از سواحل این کشور تحت تاثیر حوادث طبیعی قرار گرفته اند و در بعضی موارد موجب تغییرات غیر قابل بازگشت در زیستگاه های دریایی می گردد.

در این آنالیز تمامی اطلاعات موجود در خصوص تاثیر موج گرما، بارش باران ناشی از طوفان های گرمسیری و خشکسالی بر مرجان ها، جلبک ها و مانگروها جمع آوری شدند.

به گزارش روزنامه گاردین، این آنالیز تصویر بزرگ تری از گستردگی بحران آب و هوایی و تغییرات چشمگیری که بر اکوسیستم دریایی استرالیا دارد، ارائه نموده است.

در این مطالعه تاکید شده که حوادث جوی بزرگ تاثیرات تغییرات اقلیمی ناشی از فعالیت بشر را تشدید می نماید. به طور مثال موج گرما با تاثیرات نهفته ناشی از روند گرمای جهانی همراه شده و زمان کافی را در اختیار موجودات زنده قرار نمی دهد تا خود را با شرایط جدید سازگار نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 242

به "نابودی نیمی از اکوسیستم های دریایی استرالیا بر اثر حوادث طبیعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نابودی نیمی از اکوسیستم های دریایی استرالیا بر اثر حوادث طبیعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید