مشکل دیگر واکسن کرونای آکسفورد: فروکش کردن شیوع ویروس در بریتانیا

به گزارش مجله اندیشه، پژوهشگران مسئول فراوری واکسن کروناویروس دانشگاه آکسفورد می گویند کاهش شیوع ویروس کرونا در بریتانیا، اثبات موفقیت آمیز بودن واکسن آزمایشی را دشوارتر می نماید.

مشکل دیگر واکسن کرونای آکسفورد: فروکش کردن شیوع ویروس در بریتانیا

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی تلگراف پروفسور آدرین هیل مدیر موسسه جنر دانشگاه آکسفورد که در برنامه واکسن کرونا را اجرا می نماید، می گوید گروه اکنون با یک مشکل عمده روبرو شده اند که ممکن است مانع تایید شدن واکسن تا ماه سپتامبر (شهریور) گردد.

به گفته پروفسور هیل مشکل این است که شیوع ویروس کرونا در بریتانیا به سرعت در حال فروکش کردن است، به طوری که مرحله بعدی کارآزمایی بالینی واکسن فقط 50 درصد شانس موفقیت دارد.

هنگامی که ویروس کرونا در جامعه در حال انتشار نباشد، داوطلبانی که واکسن را دریافت نموده اند، در معرض ویروس قرار نخواهند گرفت و دانشمندان نمی توانند ثابت نمایند که واکسن شان تفاوتی در ابتلا به ویروس ایجاد نموده است.

پروفسور هیل گفت با این میزان شیوع کرونا انتظار می رود از 10 هزار نفری که در هفته های آینده واکسن رویشان آزمایش خواهند شد - و نیمی از آنها دارونما دریافت خواهند کرد- انتظار می رود کمتر از 50 نفر ویروس را بگیرند. او هشدار داد که اگر شمار افراد با آزمایش مثبت کرونا در میان این داوطلبان به کمتر از 20 نفر برسد، نتایج کارآزمایی بی فایده خواهد بود.

پروفسور هیل گفت: ما در یک مسابقه هستیم، اما نه مسابقه ای با سایر گروه هایی که دارند واکسن می سازند، بلکه مسابقه ای در برابر زمان و فروکش کردن شیوع ویروس.

به گفته هیل در شرایط کنونی شیوع کرونا در بریتانیا 50 درصد محتمل است که کارآزمایی واکسن به نتیجه ای نرسد.

  • واکسن کرونای آکسفورد به مرحله پیشرفته آزمایش انسانی وارد می گردد

  • احتمال شکست واکسن کرونای دانشگاه آکسفورد | میمون های واکسینه شده به کرونا مبتلا شدند

  • چرا ساختن واکسن کووید-19 این همه طول می کشد؟

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1066

به "مشکل دیگر واکسن کرونای آکسفورد: فروکش کردن شیوع ویروس در بریتانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشکل دیگر واکسن کرونای آکسفورد: فروکش کردن شیوع ویروس در بریتانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید