مذاکره با 4 کشور برای لیزینگ هواپیما، اروپایی ها پای کار هستند

به گزارش مجله اندیشه، رییس سازمان هواپیمایی کشوری از افزایش رایزنی ها برای خرید لیزینگی هواپیما خبرداد و گفت: مذاکراتی را با چهارکشور آلمان، ایتالیا، ایرلند و فرانسه برای تامین منابع اقتصادی خرید هواپیما داشته ایم.

مذاکره با 4 کشور برای لیزینگ هواپیما، اروپایی ها پای کار هستند

در سفر با تور هلند از کشور گلهای لاله دیدن کنید و آسیاب های بادی آمستردام هلند را نظاره گر باشید.

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران،علی عابدزاده در گفت وگو با مهر بااشاره به اظهارات اخیر وزیر راه و شهرسازی درباره همکاری لیزینگی با آلمان برای خرید هواپیما گفت: خرید لیزینگی هواپیما مورد توجه بخش حمل و نقل هوایی کشور است زیرا این روش، دروازه ای برای دستیابی ایرلاین ها به هواپیما و به تبع آن نوسازی ناوگان است.

وی ادامه داد: خرید لیزینگی هواپیما سال هاست در کشورهای مختلف در حال اجراست و در ساختار بین المللی حمل و نقل هوایی، یکی از روش های پرطرفدار است.

عابدزاده گفت: وزارت راه و شهرسازی در کوشش است تا شرایط را برای خرید لیزینگی هواپیما و سرمایه گذاری شرکت های ایرانی در این زمینه فراهم کند البته شرکت های خارجی هم به دلیل تجربه های فراوان می توانند همکاری خوبی با ایران داشته باشند.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری درباره رایزنی های اجرا شده برای اجرای طرح لیزینگ در حوزه حمل و نقل هوایی، گفت: مذاکراتی با ایرلند، آلمان، فرانسه و ایتالیا برای همکاری و سرمایه گذاری در حوزه لیزینگ هواپیما اجرا شده است و این کشورها مشتاق به همکاری با ایران هستند.

وی اعلام کرد:ایرلند و ایتالیا از جمله کشورهایی هستند که ساختارهای لیزینگی قوی دارند و رایزنی با آنها برای همکاری و انجام سرمایه گذاری در خرید هواپیما ادامه دارد و این موضوع از سوی شرکت های هواپیمایی ایرانی هم پیگیری می گردد.

عابدزاده پیش از این در مصاحبه ای اعلام نموده بود که شرکت داخلی لیزینگ کننده ای که توان و ساختار اقتصادی برای تامین هواپیما و عرضه لیزینگی آن به ایرلاین ها را داشته باشد، وجود ندارد اگرچه محدودیتی هم برای ورود افراد به این حوزه نداریم و صاحبان سرمایه می توانند وارد حوزه خرید هواپیما شوند و هواپیما را به طور لیزینگی و در چارچوب های استاندارد در اختیار شرکت های هواپیمایی قرار دهند.

خبرنگاران: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای بازنشر می گردد.

بازگشت به صفحه سایر رسانه ها

منبع: تسنیم
انتشار: 22 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 659

به "مذاکره با 4 کشور برای لیزینگ هواپیما، اروپایی ها پای کار هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکره با 4 کشور برای لیزینگ هواپیما، اروپایی ها پای کار هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید