محیط زیست نباید سیاسی باشد، تیرماه سال جاری 6 روز باید تعطیل می شد

به گزارش مجله اندیشه، به گزارش خبرنگاران، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درمورد مخالفت این سازمان با انتقال آب بدون آنالیز کارشناسی و معاهده پاریس و مخالفت برخی با آن توضیحاتی ارائه کرد.

محیط زیست نباید سیاسی باشد، تیرماه سال جاری 6 روز باید تعطیل می شد

عیسی کلانتری در دیدار با نمایندگان هیات مدیره شبکه ملی سمن های زیست محیطی، گفت: عده ای می گویند عضویت در معاهده پاریس باعث عقب افتادگی کشور، عدم توسعه، فقر و بدبختی می گردد. درصورتیکه قضیه کاملا برعکس است و وقتی با عدد و رقم با این افراد صحبت می گردد، خود را کنار می کشند.

وی با بیان اینکه طبق قرارداد پاریس ما تنها باید 4درصد کاهش کربن داشته باشیم که حدودا معادل 72 میلیون تن، است، ادامه داد: طبق قانون برنامه ششم توسعه و آنچه مصوب شده تا انتها 1400 باید 20 درصد کاهش کربن داشته باشیم. براساس دستور رهبری و چارچوب چشم انداز 1404 باید 41 درصد فراوری کربن کاهش پیدا کند که این میزان حدود 732 میلیون تن است.

کلانتری با تاکید بر اینکه تعهدات پاریس به مراتب کمتر از تعهدات قانونی است و هیچ محدودیتی برای توسعه کشور ایجاد نمی کند، اظهار کرد: باید به عنوان سازمان محیط زیست دستورات رهبری را اجرا کنیم که این به معنای کاهش 41 درصدی است.

تیرماه سال جاری 6 روز باید تعطیل می شد

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، با اشاره به اینکه تهدید محیط زیست انسانی بسیار بیشتر از محیط زیست طبیعی است، توضیح داد: آلودگی کلانشهرها بزرگترین خطر است، به طوریکه در تیرماه سال جاری 6 روز آلودگی ازون به حدی بالا بود که شهر باید تعطیل می شد.

کلانتری با بیان اینکه سمن ها باید آموزش ببینند و درباره مسائل محیط زیست انسانی بیشتر دانش و حساسیت داشته باشند، گفت: وقتی آموزش نمی دهیم دانسته ها تنها در حوزه های محدودی می ماند و ما هم به تنهایی نمی توانیم از پس مسائل بر بیاییم. باید به خسارت هایی که محیط زیست انسانی می بیند و از چشم ها پنهان است نیز توجه گردد.

محیط زیست نباید سیاسی باشد/مخالفت سازمان با انتقال آب بدون آنالیز کارشناسی

وی با بیان اینکه محیط زیست نباید سیاسی باشد، اضافه نمود: با سیاستگذاری آب در سازمان محیط زیست موافقم، اما مخالفم سازمان، مجری باشد. ما اینجا سیاستگذار و پایشگر هستیم. درواقع محیط زیست نباید کار اجرایی بر عهده بگیرد. کارهای اجرایی باید در راه توسعه محیط زیست باشد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه با انتقال دادن یا ندادن آب بدون نتیجه و آنالیز کارشناسی مخالف است، اضافه نمود: مصرف آب در حوزه کشاورزی باید آنالیز و مدیریت گردد. در حوزه صنعت ما معترضیم که چرا در محل هایی که آب نیست صنعت آب بر وجود دارد. نمی توانیم بگوییم مردم به خاطر آب شرب مهاجرت نمایند و به کلانشهرها بروند.

کلانتری با بیان اینکه اساس محیط زیست برای مردم است و برمبنای ضوابط باید رفتار کنیم، اضافه نمود: عرصه های محیط زیست نباید به روی مردم ممنوع گردد. باید با ضوابط معین، امکان استفاده مردم فراهم گردد. یافته های حوزه محیط زیست باید به مردم منتقل و آموزش داده گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 112

به "محیط زیست نباید سیاسی باشد، تیرماه سال جاری 6 روز باید تعطیل می شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محیط زیست نباید سیاسی باشد، تیرماه سال جاری 6 روز باید تعطیل می شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید