لایروبی 16 کیلومتر از بستر رودخانه های ورودی مرکز لرستان

به گزارش مجله اندیشه، خبرنگاران/لرستان مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان پس از بازدید از رودخانه های سطح شهر خرم آباد گفت: حدود 16 کیلومتر از بستر رودخانه های ورودی لایروبی شده است.

لایروبی 16 کیلومتر از بستر رودخانه های ورودی مرکز لرستان

جهت دریافت خدمات اجرای سایبان پشت بام با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

رضا میرزایی اظهار کرد: حدود 16 کیلومتر از سه رودخانه ورودی به داخل شهر خرم آباد شامل رودخانه کرگانه از پایین دست روستای کهریز تا محدوده روستای تجره به طول 7 کیلومتر، ورودی خرم رود از تنگ شبیخون تا پایین دست روستای پاپی خالدار به طول 6 کیلومتر و رودخانه کاکاشرف از روستای ده محسن تا پل ماسور به طول حدود 3 کیلومتر به کارفرمایی شرکت آب منطقه ای از محل اعتبارات سیل لایروبی شیده است.

وی با بیان اینکه در بازه هایی که لایروبی شده، مشکل طغیان سیلاب را نداریم، اضافه کرد: تاب آوری رودخانه خرم آباد در داخل شهر حدود 500 مترمکعب در ثانیه است و این رودخانه سیلاب های با دبی 500 مترمکعب در ثانیه را بدون خسارت از خود عبور می دهد.

میرزایی گفت: پیش بینی می گردد در روز چهارشنبه هفته جاری سیلابی با دبی حدود 540 مترمکعب در ثانیه در خرم رود رخ دهد.

وی اعلام کرد: متأسفانه در طی سال های گذشته بخش هایی از بستر سیلابی و حریم رودخانه خرم آباد تبدیل به پارک، خیابان ساحلی، زیرگذر، اماکن تجاری و مسکونی شده و همین تغییر کاربری های غیرقانونی، ظرفیت آبگذری رودخانه را کاهش و ریسک سیلاب آن را افزایش داده است.

میرزایی توضیح داد: مشکل سیلاب شهر خرم آباد فقط با احداث سدهای مخزنی مخمل کوه، سراب تلخ و کاکاشرف در بالادست، آزادسازی حریم رودخانه و تصرفات غیرقانونی و ساماندهی دیواره های حفاظتی و اجرای طرح جمع آوری رواناب های سطحی داخل شهر برای همواره حل خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 735

به "لایروبی 16 کیلومتر از بستر رودخانه های ورودی مرکز لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لایروبی 16 کیلومتر از بستر رودخانه های ورودی مرکز لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید