فعالیت 43 پارک علم و فناوری و 197 مرکز رشد در حوزه وزارت علوم

به گزارش مجله اندیشه، وزیر علوم گفت: در بخش صنعت و مسائل اجتماعی در سال های گذشته فعالیت های خوبی اجرا شده است که از جمله این کارها می توان به پارک های علم و فناوری اشاره نمود.

فعالیت 43 پارک علم و فناوری و 197 مرکز رشد در حوزه وزارت علوم

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه افتتاح مجموعه ورزشی چندمنظوره دانشگاه پیغام نور مرکز اسدآباد ابراز امیدواری کرد این نوع پروژه های ورزشی در دانشگاه های جوان کشور توسعه بیشتری داشته باشد و با برنامه های معاونت دانشجویی مجموعه ورزشی، رفاهی، زمین های چمن و خوابگاه های دانشجویی بیشتری در کنار دانشگاه ها شکل گیرد.

وی با بیان اینکه ارتباط در دانشگاه ها امروز احتیاج ضروری کشور به شمار می رود، گفت: با توجه به شرایط تحریم احتیاج است از توانمندی دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی به خوبی استفاده کنیم چرا که دانشگاه های ما ظرفیت علمی بالایی دارند که این ظرفیت ها در فراوری علم خود را به خوبی نشان داده است.

وزیر علوم با اشاره به صندلی جمهوری اسلامی در جهان از لحاظ فراوری علم روز و مراجعه دیگر کشورها برای بهره گیری از این علوم توضیح داد: وضعیت علمی کشور برای یاری و حل مسائل کشور در حد مطلوبی است و در منطقه در بین کشورهای جوامع اسلامی رتبه اول را دارد.

وی با بیان اینکه در بخش صنعت و مسائل اجتماعی و مالی در سال های گذشته فعالیت های خوبی اجرا شده است، ادامه داد: از جمله این کارها می توان به بخش پارک های علم و فناوری سطح کشور و بخش علوم انسانی اشاره کنیم که در حال حاضر 43 پارک علم و فناوری و 197 مرکز رشد در حوزه وزارت علوم در سطح کشور فعالیت دارند.

غلامی توضیح داد: امروز دانشجویان و استادانی که در کنار دانشجویان هستند، امکان فعال سازی گروه های علمی و فناوری و شکل گیری شرکت های دانش بنیان را برای حرکت در انتقال دانش به سمت جامعه به وجود آورده اند و در همین بازه زمانی قراردادهای خوبی بین دانشگاه ها و سازمان ها و دستگاه های اجرایی برای یاری و حل مسائل و وظایف آن سازمان ها منعقد شده که از جمله این قراردادها می توان به جبران کمبودهای حاصل از محدودیت های تحریمی چه در حوزه های ساخت قطعات، چه در حوزه تدوین و برنامه ریزی نرم افزارهای ضروری و دستگاه ها و قطعات بسیار ظریف در بخش های مختلف اشاره نمود.

وزیر علوم گفت: در سه سال اخیر انعقاد این قراردادها آغاز خوبی داشته و هنوز در ابتدای راه هستیم و آینده خوبی را برای آن پیش بینی می کنیم.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 510

به "فعالیت 43 پارک علم و فناوری و 197 مرکز رشد در حوزه وزارت علوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت 43 پارک علم و فناوری و 197 مرکز رشد در حوزه وزارت علوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید