عراق، علت موضعگیری واشنگتن درباره همکاری اطلاعاتی با بغداد

به گزارش مجله اندیشه، یکی از نمایندگان مجلس عراق با اشاره به موضع گیری جدید سخنگوی وزارت دفاع آمریکا درباره همکاری اطلاعاتی با بغداد به علت آن و اینکه به حملات قبلی به ویژه حادثه فرودگاه بغداد که طی آن فرماندهان پیروزی به شهادت رسیدند، مربوط می گردد، پرداخت.

عراق، علت موضعگیری واشنگتن درباره همکاری اطلاعاتی با بغداد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از المعلومه، فاضل جابر نماینده ائتلاف فتح در مجلس عراق امروز شنبه با اشاره به موضعگیری جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا و تکذیب حرفهای لوید اوستن وزیر دفاع آمریکا که از همکاری اطلاعاتی با دولت عراق خبر داده بود آن را با اهداف خاص دانست.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی اضافه نمود: موضع گیری اوستن پس از حمله جنگنده های آمریکایی به منطقه ای در نوار مرزی سوریه و عراق که از همکاری اطلاعاتی عراقی سخن گفت نیازمند، تحقیق است.

فاضل جابر گفت: کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق باید درباره این اظهار نظر خطرناک تحقیق کند.

وی گفت: عقب نشینی سریع پنتاگون و از زبان جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در تکذیب هرگونه همکاری اطلاعاتی به منظور جمع کردن اوضاع و ترس واشنگتن از همکاری سابق در عملیاتی که حشد شعبی را هدف قرار داده است به ویژه حادثه فرودگاه بغداد است که -طی آن فرماندهان پیروزی هدف قرار گرفتند.

جان کربی با انتشار توییتی گفته بود: دولت عراق درباره هویت عاملان حملات راکتی در روزها و هفته های گذشته تحقیق نموده است اما ما اطلاعات عراقی ها را برای معین کردن اهدافی که هدف قرار دادیم، مورد استفاده قرار ندادیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 فروردین 1400 بروزرسانی: 15 فروردین 1400 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1567

به "عراق، علت موضعگیری واشنگتن درباره همکاری اطلاعاتی با بغداد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق، علت موضعگیری واشنگتن درباره همکاری اطلاعاتی با بغداد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید