عجب شبی داشت مهدی طارمی!

به گزارش مجله اندیشه، پورتو با نمایش عالی ستاره ایرانی خود در جام حذفی ماند و به رجحان مقابل ناسیونال رسید.

عجب شبی داشت مهدی طارمی!

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، بازی های درخشان مهدی طارمی در پرتغال خاتمه ندارد و او پس از سپری کردن یک فصل فوق العاده در ریو آوه و در ادامه اضافه شدن به پورتو و رسیدن به ترکیب این تیم، در جمع نفرات اصلی باشگاه جدیدش هم تبدیل به ستاره و نقش اول بردهای تیمش شده است.

او در هفته های اخیر گلزنی نموده، پاس گل داده یا پنالتی گرفته و علاوه بر آن دوندگی بالا و نمایش موثری در خط حمله پورتو داشته که این فرایند را در ملاقات جام حذفی مقابل ناسیونال هم ادامه داد و فزونین بازیکن تیمش بود.

در ادامه بازی های مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی پرتغال، تیم پورتو که مثل مسابقات قبل مهدی طارمی را در ترکیب و خط حمله داشت، از ساعت 21:30 سه شنبه شب در ورزشگاه دِ مادیرا فونچال مقابل ناسیونال نهاده شد.

نیمه اول با تساوی یک بر یک به خاتمه رسید، اما ناسیونال در دقیقه 62 گل دوم را به ثمر رساند و تنها دو دقیقه پس از آن، یک اخراجی هم داد تا کارش برای حفظ نتیجه سخت گردد.

پورتو که فشار بی امانی روی دروازه ناسیونال وارد می کرد، بالاخره پس از حملات متعدد توانست در فاصله یک دقیقه به خاتمه وقت قانونی مسابقه روی تیزهوشی، فرصت طلبی و پاس ستاره ایرانی اش گل تساوی را بزند و از شکست در جام حذفی و کنار رفتن از این رقابت ها مقابل ناسیونال نجات پیدا کند.

در دقیقه 89 این مسابقه مهدی طارمی در میانه زمین نبرد هوایی با نونو بورگس، بازیکن بلندقامت آفریقایی و تعویضی ناسیونال ر ا برد و با حرکت تا پشت محوطه جریمه و پاس در عمق به اوانیلسون، او را در موقعیت خوبی قرار داد تا این مهاجم برزیلی گل تساوی پورتو را به ثمر رساند.

پس از این گل، کادر فنی و بازیکنان ناسیونال به شدت اعتقاد به خطای مهدی طارمی روی بورگس داشتند، اما داور مسابقه طبق مشورتی که با یاری های ویدئویی خود داشت، تصمیمی مبنی بر برخورد شدید مهاجم ایرانی با بازیکن حریف نداشت و این گل را صحیح دانست.

در شرایطی که همه منتظر سوت خاتمه 90 دقیقه با تساوی 2 بر 2 بودند، مهدی طارمی در محوطه جریمه ناسیونال صاحب توپ شد که در زمان حرکت، با هُل دادن روبن فریتاس بازیکن حریف روی زمین افتاد تا صحنه مشکوک به پنالتی رقم بخورد.

پس ا ز متوقف شدن بازی، داور مشورتی با یاری های ویدئویی خود انجام داد و به کنار زمین رفت تا مجددا صحنه را از مانیتور نگاه کند ولی نظر او پس از بازبینی یک دقیقه ای این برخورد تغییری نکرد و اعتقادی به اعلام پنالتی روی طارمی نداشت تا این ملاقات 2 بر 2 بماند و کار به وقت های اضافه کشیده گردد.

پورتو در دقیقه 102 روی ارسال اوتاویو از کرنر و شوت والی سرجیو اولیویرا به گل سوم مقابل ناسیونال دست یافت و در وقت های اضافه پیش افتاد تا شانس فزونی بیشتری پیدا کند.

حملات پورتو پس از این گل باز هم ادامه پیدا کرد و در دقیقه 115 حرکت عالی مهدی طارمی از جناح چپ زمین و پاس در عرض او به مقابل دروازه خالی ناسیونال را اوانیلسون به شکل عجیبی نتوانست تبدیل به گل کند تا ستاره ایرانی هم از ثبت دومین پاس گل اش در این مسابقه ناکام بماند.

عطش طارمی برای درخشش مقابل ناسیونال در وقت های تلف شده هم ادامه داشت و این ملی پوش ایرانی پس از یک پاس گل، یک صحنه مشکوک به پنالتی روی او و یک پاس طلایی که تبدیل به گل نشد، توانست دروازه حریف را باز کند.

در دقیقه 115 روی حرکتی که مارگا شروع نموده و توپ را به اوتاویو رساند، این بازیکن با پاس در عرض عالی، طارمی را در مقابل دروازه خالی ناسیونال قرار داد تا ستاره ایرانی پورتو به بهترین شکل از این فرصت بهره ببرد و با ضربه بغل پا گل چهارم تیمش را بزند.

ناسیونال در دقیقه 120 صاحب یک ضربه پنالتی شد که نتوانست از آن استفاده کند تا پورتو در شب درخشان مهدی طارمی به پیروزی 4 بر 2 دست یابد و به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی پرتغال برسد.

طارمی بعد از به ثمر رساندن 4 گل، یک پاس گل و 3 بار دریافت پنالتی طی پنج ملاقات اخیرشان، هم در جام حذفی به فرایند خوب خود با یک گل و یک پاس گل ادامه داد.

ستاره ایرانی پورتو که در 13 مسابقه لیگ برتر پرتغال 6 گل به ثمر رسانده و 5 بار پنالتی گرفته، در هفته دهم این رقابت ها برابر ناسیونال یک پاس گل داده و یک پنالتی به دست آورده بود که در جام حذفی نیز مقابل این تیم موثر کار کرد و پیروز به گلزنی شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 بهمن 1399 بروزرسانی: 27 بهمن 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1465

به "عجب شبی داشت مهدی طارمی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجب شبی داشت مهدی طارمی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید