ظهور نسلِ برانکو در فوتبال ایران

به گزارش مجله اندیشه، در لیگ بیستم، ممنوعیت خرید مربی خارجی سبب شده تا بسیاری از افرادی که تصور نمی شد به این زودی ها سکان هدایت یک تیم لیگ برتری را در دست بگیرند، صاحب تیم شدند. آن ها که البته برخی شان هنوز مدرک A مربیگری کنفدراسیون فوتبال آسیا را هم نگرفته اند، روز گذشته تقابل جذابی را در تهران و اصفهان رقم زدند که البته تنها یک برنده داشت؛ مسعود شجاعی و تراکتور.

ظهور نسلِ برانکو در فوتبال ایران

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ هیچکس بیشتر بدانید.

شجاعی در جام جهانی به عنوان بازیکنی 22 ساله دعوت شده بود و در آخرین دیدار تیم ایران، 77 دقیقه برابر آنگولا به میدان رفت. مصدومیت محمد نصرتی سبب شد تا او این فرصت ویژه را داشته باشد و حالا اخراج علیرضا منصوریان باعث شده تا شجاعی تیمی پرستاره را در دست بگیرد. مسعود روز گذشته علاوه بر این که وظیفه هدایت بازیکنان را برعهده داشت، یک پاس گل هم داد و روی گل دوم هم اثر گذاشت تا یکی از معدود مربی - بازیکن های فوتبال جهان باشد که به تیم هفته راه پیدا می کند.

حریف مسعود، رحمان رضایی بود. مدافع تنومند تیم برانکو ایوانکوویچ که از مسینا به نورنبرگ رفته بود تا در اولین بازی تیم ملی ایران مقابل مکزیک شرکت کند. رحمان باتوجه به گذراندن دوره های مربیگری، این اجازه را دارد تا با کت و شلوار (بدون لباس ورزشی) در کنار خط حضور یابد و تیمش را کوچ کند. او پس از تساوی ارزشمند در تهران برابر زوج سابق دفاعی اش یحیی گل محمدی، دیروز هم فرصت شکست شاگردان شجاعی را داشت، اما بدشانسی و کم دقتی حسین شنانی سبب شد تا پروژه غافلگیری ذوبی ها ناتمام بماند.

اما تقابل بزرگ و در واقع ایونت هفته در پایتخت بود. جایی که محرم نویدکیا و یحیی گل محمدی به عنوان دو چهره آرام فوتبال ایران برابر هم قرار گرفتند و پیش از بازی نیز برخورد نسبتا گرمی (با استاندارد صمیمیت و گرمی این دو) انجام دادند و بعد از کنار خط نکات مورد نظر را به بازیکنان انتقال دادند. یحیی در جام جهانی آلمان 35 ساله بود و خیلی زود پس از آن رقابت ها، کفش هایش را آویخت و وارد جرگه مربیان شد. جایی که برای خود اسم و رسمی دست و پا کرد و حالا با کسب دو قهرمانی حذفی، یک قهرمانی لیگ و یک مدال نقره آسیا، جزو پرافتخارترین مربیان نوظهور ایرانی است.

در فصلی که فوتبال ایران برانکو ایوانکوویچ را برای دومین سال متوالی در اختیار ندارد، شاگردان سابق او نیمکت های لیگ برتر را قرق کرده اند. البته سرنوشت 19 بازیکن دیگر آن لیست نیز جالب است؛ مهدی مهدوی کیا (آکادمی کیا- لیگ سه)، جواد نکونام (فولاد- لیگ برتر)، فریدون زندی (دینامو درسدن- بوندسلیگای سه)، علی کریمی (نامزد ریاست فدراسیون)، وحید هاشمیان (دستیار اسکوچیچ در تیم ملی)، رسول خطیبی (آلومینیوم اراک- لیگ برتر)، آرش برهانی (استقلال- تیم پایه)، رضا عنایتی (هوادار- لیگ یک)، محمد نصرتی (پارس جم- لیگ یک). * سهراب بختیاری زاده نیز تا چند هفته پیش سرمربی خوشه طلایی بود.

به عبارت دیگر، 17-18 نفر دیگر از اعضای آن تیم به صورت جدی در فوتبال مشغول به کار هستند و یک نفر برای تصدی بر ریاست فدراسیون فوتبال اقدام کرده تا فوتبال ایران شاهد یک پوست اندازی جدی روی نیمکت های تیم های باشگاهی و شاید صندلی های مهم مدیریتی باشد.

ورزش سه

منبع: فرارو
انتشار: 25 بهمن 1399 بروزرسانی: 25 بهمن 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1461

به "ظهور نسلِ برانکو در فوتبال ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظهور نسلِ برانکو در فوتبال ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید