طراحی و ساخت نخستین توربین هیدروژن سوز کشور

به گزارش مجله اندیشه، خبرگزاری خبرنگاران- مدیرعامل گروه مپنا از طراحی و ساخت نخستین توربین هیدروژن سوز کشور و نصب آن در نیروگاه بعثت تهران اطلاع داد.

طراحی و ساخت نخستین توربین هیدروژن سوز کشور

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ حرفه ای از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، آقای عباس علی آبادی در حاشیه مراسم امضا قرارداد نصب این توربین با شرکت برق حرارتی گفت: خروجی این نیروگاه بجای گاز گلخانه ای، بخار آب است که اثرات مثبتی در شرایط زیست محیطی تهران خواهد داشت.

وی با اشاره به ارز آور بودن این توربین افزود: گروه مپنا به زودی این توربین را به بازار بین المللی عرضه خواهد نمود که به دلیل ویژگی های آن با استقبال بسیار زیادی روبرو خواهد شد.

علی آبادی با بیان اینکه ساخت توربین گازی از افتخارات مصنوعات بشر است و خدمات زیادی برای انسان ها داشته ادامه داد: ایران در این زمینه صاحب فناوری و دانش برای طراحی انواع این نوع ماشین است و البته این توربین متناسب با شبکه برق کشور و برای توسعه و ارتقاء شبکه برق طراحی و ساخته شده است.

مدیرعامل گروه مپنا گفت: توربین کلاس fmgt75 دارای قدرت فراوری 220 مگاوات در سیکل ساده و بهره وری 60 درصد در سیکل ترکیبی است که به زودی در مقیاس ملی در بسیاری از نیروگاه ها نصب خواهد شد.

وی افزود: ما در حال حاضر در نیروگاه های عراق از توربین های mgt70 استفاده می کنیم، زیرا کشور عراق به دلیل سوخت موجود و شرایط اقلیمی، احتیاجمند توربین های ماندگار است که این نوع توربین نیز پاسخ مناسبی به این احتیاج داده است.

علی آبادی افزود: یکی از ویژگی های نیروگاه های سیکل ترکیبی جدید نسبت به نیروگاه های قدیمی، کاهش مصرف آب تا یک دهم است.

مدیرعامل گروه مپنا با اشاره به اینکه استفاده از هیدروژن به عنوان سوخت در دنیا بسیار مورد توجه است گفت: با توجه به اینکه محل فراوری برق در نیروگاه های تجدید پذیر با محل مصرف یکی نیست ما احتیاجمند ذخیره سازی برق فراوریی در این نیروگاه ها هستیم تا در جای دیگر مصرف کنیم به همین دلیل در دنیا این برق به هیدروژن تبدیل و سپس در نیروگاه های حرارتی مصرف می گردد که ما نیز در حال حرکت به این سمت هستیم.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 26 اسفند 1399 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1400 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1529

به "طراحی و ساخت نخستین توربین هیدروژن سوز کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی و ساخت نخستین توربین هیدروژن سوز کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید