سفیر سابق فرانسه: اقدامات ایران نتیجه خروج آمریکا از برجام است

به گزارش مجله اندیشه، سفیر سابق فرانسه در واشنگتن در پاسخ به توئیت وزیر خارجه آمریکا علیه ایران نوشت: اقدامات ایران نتیجه خروج آمریکا از برجام و بازگرداندن تحریمها است.

سفیر سابق فرانسه: اقدامات ایران نتیجه خروج آمریکا از برجام است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ژرارد آرود سفیر سابق فرانسه در واشنگتن به توئیت مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا درباره شروع گام سوم کاهش تعهدات برجامی ایران و اتهامات وی علیه تهران واکنش نشان داد و در پاسخ به توئیت پامپئو چنین نوشت: اگر ایران به تدریج در حال خروج از برجام است به خاطر این است که آمریکا توفقی که روی آن مذاکره شده بود را رد کرده و تحریمهایی که نقض این توافق محسوب می شود را بازگردانده است.

پامپئو در آن توئیت نوشته بود: ایران اعلام کرده همه محدودیت ها در زمینه تحقیق و توسعه هسته ای را زیرپاخواهد گذاشت. این واقعیت که ایران ظرفیت غنی سازی را حفظ کرده، یکی از ضعف های اساسی برجام را آشکار می کند.

ژرارد آرود در زمان حضورش به عنوان سفیر پاریس نیز نقدها تندی علیه سیاستهای دونالد ترامپ به ویژه در زمینه برجام داشت.

آرود تا اول اردیبهشت 1398 سفیر پاریس در واشنگتن بود.

حسن روحانی رئیس جمهور ایران چهارشنبه شب در انتها نشست سران سه قوه اعلام کرد که ایران گام سوم کاهش تعهدات برجامی را از روز جمعه بر خواهد داشت و در چارچوب آن سازمان انرژی اتمی باید هر آنچه کشور در زمینه تحقیق و توسعه فناوری هسته ای نیاز دارد، اقدام کند.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز در نامه ای به فدریکا موگرینی سومین گام کاهش تعهدات برجامی ایران را اعلام کرد.

مقام های دولت ترامپ در حالی خواستار پایبندی ایران به برجام هستند که دولت آمریکا از این توافق خارج شده است. تناقض گویی مقام های آمریکایی در این باره تا کنون چندین بار خبر ساز شده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 319

به "سفیر سابق فرانسه: اقدامات ایران نتیجه خروج آمریکا از برجام است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر سابق فرانسه: اقدامات ایران نتیجه خروج آمریکا از برجام است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید