رسانه دولتی چین، وزیرخارجه آمریکا را به دروغ گویی متهم کرد

به گزارش مجله اندیشه، به گزارش خبرنگاران، پایگاه دولتی گلوبال تایمز چین در یادداشتی، وزیرخارجه آمریکا به را به دروغگویی متهم کرد.

رسانه دولتی چین، وزیرخارجه آمریکا را به دروغ گویی متهم کرد

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

در این یادداشت گفته شده با اینکه مایک پمپئو بنا بر بعضی نقل قول ها یک آوانجیلیست است، اما او ابایی برای دروغ گفتن در جهت اهداف سیاسی خود ندارد.

در ادامه این گزارش به اظهارات اخیر مایک پمپئو درباره وجود شواهدی از نشأت دریافت ویروس کرونا در آزمایشگاهی در شهر ووهان چین اشاره شده و با گذاشتن اظهارات اخیر پمپئو در کنار دیگر اظهارات مشابه درباره شیوع کرونا در چین، نتیجه گیری شده که چنین اظهاراتی از سوی دولت ها نمی تواند بر پایه مسائل علمی باشد چون هنوز هیچ دانشمند آمریکایی نتوانسته ثابت کند که ویروس کرونا از آزمایشگاهی در چین نشأت گرفته شده است. نویسنده براین اساس اظهارات وزیرخارجه آمریکا درباره مدارک موجود از شروع شیوع کرونا در آزمایشگاهی در چین را زیر سوال می برد.

نویسنده همچنین عملکرد دولت ترامپ در برابر شیوع کرونا را زیر سوال می برد و معتقد است که اگرچه شیوع کرونا در ووهان غیرمنتظره بود، اما در آمریکا فرصت کافی وجود داشت، اما دولت واشنگتن کاری را انجام نداد.

در این یادداشت اظهارات دروغ و فریب مقامات آمریکایی از جمله پمپئو درباره شیوع کرونا به دلیل منحرف کردن افکارعمومی در آمریکا از ناتوانی دولت این کشور در مقابله با شیوع کرونا توصیف شده که مایک پمپئو به عنوان یک مأمور امنیتی با این شگردها آشناست.

در ادامه یادداشت، ادعای پمپئو درباره اینکه چین باید در ارتباط با شیوع کرونا در آمریکا و اروپا مسئول باشد نیز به چالش کشیده شده و نویسنده معتقد است که وزیرخارجه آمریکا نه تنها یک دورغگو است، بلکه توجیهاتی پوچ را برای استدلال ادعاهای خود ارائه می دهد.

در خاتمه یادداشت نیز علت دروغگویی وزیرخارجه آمریکا کوشش او برای تأثیرگذاری بر نتایج انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا و پیروزی ترامپ در این انتخابات عنوان شده، هرچند به اعتقاد نویسنده، دروغ های وزیر خارجه آمریکا آبرو و اعتبار اوانجیلیست ها را برده و او از اعتماد جمهوری خواستار آمریکایی سوءاستفاده نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1019

به "رسانه دولتی چین، وزیرخارجه آمریکا را به دروغ گویی متهم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رسانه دولتی چین، وزیرخارجه آمریکا را به دروغ گویی متهم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید