ملاقات وزیر دفاع آمریکا با رئیس جمهور تونس

به گزارش مجله اندیشه، خبرگزاری خبرنگاران-وزیر دفاع آمریکا در سفری به تونس با رئیس جمهور این کشور ملاقات و درباره تحولات منطقه به ویژه لیبی گفت وگو کرد.

ملاقات وزیر دفاع آمریکا با رئیس جمهور تونس

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران،مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا روز چهارشنبه (دیروز) در ملاقات با قیس سعید رئیس جمهور تونس، تحولات منطقه و لیبی را آنالیز کرد.

اسپر در این ملاقات بر آمادگی آمریکا برای یاری به دستیابی به راهکار مسالمت آمیز جهت انتها دادن به بحران لیبی تأکید کرد.

وزیر دفاع آمریکا در نخستین سفرش به آفریقا و منطقه روز چهارشنبه (دیروز) وارد تونس شد و قرار است پس از آن به الجزائر و مغرب به منظور آنالیز مسائل مرتبط با مبارزه با تروریسم و بحران لیبی سفر کند.

به نوشته روزنامه رأی الیوم، اسپر در ملاقات با رئیس جمهور تونس گفت که آمریکا آماده یاری برای دستیابی به راهکار مسالمت آمیز و انتها دادن به بحران لیبی و تحقق ثبات در منطقه است.

وی اضافه کرد که واشنگتن از موضع تونس برای دستیابی طرف های لیبیایی به راهکار سیاسی بدون دخالت خارجی در این کشور حمایت می نماید.

رئیس جمهور تونس نیز تأکید کرد که این کشور آماده فراهم کردن تمامی تسهیلات جهت حصول راه چاره سیاسی به منظور حفظ وحدت و ثبات لیبی است به خصوص اینکه تونس از جمله کشورهایی است که از بحران لیبی بیشترین خسارت را متحمل شده است.

اسپر همچنین روز چهارشنبه (دیروز) با وزیر دفاع تونس توافقنامه همکاری نظامی تحت عنوان نقشه راه همکاری به مدت 10 سال آینده امضا کرد که شامل ارتقای سطح همکاری نیروهای مسلح تونس و توسعه توان آن جهت مقابله با تهدیدات و چالش های امنیتی است.

وزیر دفاع آمریکا همچنین از قبرستان محل دفن نظامیان آمریکا که در نبرد تونس در جریان جنگ جهانی دوم کشته شده اند، بازدید کرد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 16 آبان 1399 بروزرسانی: 16 آبان 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1266

به "ملاقات وزیر دفاع آمریکا با رئیس جمهور تونس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات وزیر دفاع آمریکا با رئیس جمهور تونس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید