ملاقات وزرای خارجه آمریکا و یونان برای آنالیز تنش های مدیترانه

به گزارش مجله اندیشه، وزرای خارجه آمریکا و یونان قصد دارند روز آدینه در شهر وین با یکدیگر ملاقات و درباره تنش ها در شرق مدیترانه مذاکره نمایند.

ملاقات وزرای خارجه آمریکا و یونان برای آنالیز تنش های مدیترانه

سفر با تور ارزان یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، وزارت خارجه یونان بیان کرد: وزرای خارجه یونان و ایالات متحده روز آدینه در شهر وین ملاقات خواهند کرد و قرار است درباره تنش ها در شرق مدیترانه رایزنی نمایند.

بر اساس این گزارش، یونان و ترکیه بر سر منابع نفت و گاز منطقه اختلافات شدیدی دارند. ترکیه اخیرا یک گروه حفاری را برای شروع فعالیت به منطقه اعزام نموده است، این اقدام با مخالفت شدید یونان روبرو شده و آتن آن را غیرقانونی و عامل تشدید تنش در روابط دو کشور ارزیابی نموده است.

ملاقات بین مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا و نیکوس دندیاس وزیر خارجه یونان چند روز پس از اقدامات اخیر ترکیه در دریای مدیترانه برگزار خواهد شد.

ترکیه اعلام نموده است که میخواهد مجوز حفاری و اکتشاف گاز در این منطقه را صادر کند.

این اقدام ترکیه چند روز پس از آن بوده است که یونان و مصر توافقنامه ای را برای ایجاد یک منطقه ویژه مالی امضا نموده اند.

وزیر خارجه یونان از ترکیه خواسته است تا فورا اراضی سرزمینی یونان را ترک کند. دندیاس تاکید نمود: یونان مصمم به دفاع از حاکمیت ارضی خود است.

یونان همچنین خواهان برگزاری نشست فوری وزرای خارجه اتحادیه اروپا برای رسیدگی به این بحران شده است. این نشست قرار است روز آدینه به صورت تلکنفرانس برگزار گردد.

آمریکا خواهان مذاکره مستقیم بین ترکیه و یونان شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1095

به "ملاقات وزرای خارجه آمریکا و یونان برای آنالیز تنش های مدیترانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات وزرای خارجه آمریکا و یونان برای آنالیز تنش های مدیترانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید