دیدار برسانی با برلوسکونی با هدف یافتن راهکاری برای سرانجام دادن به بحران سیاسی

به گزارش مجله اندیشه، خبرنگاران: رهبر حزب چپ میانه ایتالیا روز سه شنبه تایید کرد که میخواهد با رهبر حزب راست میانه این کشور دیدار و مصاحبه کند.

دیدار برسانی با برلوسکونی با هدف یافتن راهکاری برای سرانجام دادن به بحران سیاسی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ پیر لوییجی برسانی رهبر حزب چپ میانه ایتالیا در حالی میخواهد با سیلویو برلوسکونی نخست وزیر سابق و رهبر حزب راست میانه این کشور دیدار کند که به نظر می رسد امید چندانی به نتایج این نشست نخواهد بود و بن بست سیاسی ایتالیا همچنان ادامه خواهد یافت.

پس از برگزاری انتخابات بی نتیجه ماه فوریه در ایتالیا، دومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو هنوز با بن بست سیاسی روبرو است. برسانی پیروز به کسب اکثریت کرسی های مجلس سفلی شده ولی در کسب اکثریت مجلس سنا ناکام مانده است و به همین علت قادر به تشکیل دولت جدید ایتالیا نیست.

برسانی همچنین درخواست برلوسکونی برای تشکیل ائتلاف بزرگ بین نیروهای سیاسی دو حزب رقیب را رد نموده است.

برسانی در این رابطه گفت: میخواهد طی روزهای آینده با برلوسکونی در مورد انتخاب رئیس جمهور جدید ایتالیا دیدار و رایزنی کند.

وی بار دیگر ضمن رد درخواست برلوسکونی برای تشکیل ائتلاف بزرگ، توضیح داد: برلوسکونی در زمان تشکیل دولت تکنوکرات ماریو مونتی نشان داد که فرد قابل اعتمادی نیست و نمی توان به وی اعتماد کرد.

وی اضافه نمود: زمانی که با برلوسکونی دیدار کنم به او خواهم گفت که ما گذشته را فراموش ننموده ایم. ما تو را خیلی خوب می شناسیم حتی اگر بخواهی چهره واقعی خودت را پنهان کنی. ما افرادی قابل اعتماد هستیم و به دنبال افرادی هستیم که بتوانیم به آنان اعتماد کنیم. ما به هیچ وجه با پیشنهاد ائتلاف بزرگ موافقت نخواهیم کرد اگر برلوسکونی پیشنهاد دیگری دارد، حاضریم در مورد آن مذاکره کنیم.

منبع: تسنیم
انتشار: 7 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 297

به "دیدار برسانی با برلوسکونی با هدف یافتن راهکاری برای سرانجام دادن به بحران سیاسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار برسانی با برلوسکونی با هدف یافتن راهکاری برای سرانجام دادن به بحران سیاسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید