دموکرات های ارشد نیویورک خواستار استعفای شهردار شدند

به گزارش مجله اندیشه، 2 نماینده ارشد دموکرات نیویورک از فرماندار این ایالت خواستند تا به خاطر اتهامات آزار و اذیت جنسی از این سمت استعفا کند.

دموکرات های ارشد نیویورک خواستار استعفای شهردار شدند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، در حالی که تا به امروز 5 زن که بیشتر آنها مشاوران و دستیاران سابق اندرو کومو فرماندار نیویورک بوده اند، او را به آزار و اذیت جنسی متهم کرده اند، 2 نماینده ارشد دموکرات این ایالت از کومو خواسته اند تا از این سمت کناره گیری کند چرا که طرح این اتهامات به ضرر توانایی او برای اداره امور این ایالت بوده است.

بر اساس این گزارش، آندریا استیوارت کازینس رهبر بیشتریت سنای نیویورک ضمن فشار برای استعفای فرماندار این ایالت، گفته است که اتهاماتی که علیه کومو مطرح شده، موجب ایجاد یک فضای مسموم برای اداره امور این ایالت توسط وی شده است. فرماندار نیویورک در زمینه گزارش دهی آمار تلفات ویروس کرونا در خانه های سالمندان نیز اهمال و کوتاهی کرده است.

وی افزود: هر روز شاهد یک مساله و رویداد دیگر هستیم که توجه مردم را از فعالیت های دولت محلی نیویورک منحرف می کند. به خاطر بهبود شرایط ایالت نیویورک، کومو فرماندار باید استعفا کند.

کارل هیستی رئیس مجلس نمایندگان نیویورک نیز ضمن اعلام موافقت با دیدگاه های کازینس، با انتشار بیانیه ای گفت: اتهامات مطرح شده، توانایی فرماندار برای ادامه اداره امور این ایالت را با چالش جدی روبرو کرده است.

وی در ادامه افزود: ما چالش های زیادی داریم که باید آنها را برطرف کنیم، و تصور می کنم اکنون وقت آن است که فرماندار این مساله را به طور جدی مورد بررسی قرار دهد که آیا می تواند به طور موثر نیازهای مردم نیویورک را تامین کند.

روزنامه وال استریت ژورنال پیش از این فاش کرده است که سومین کارمند سابق زن دفتر اندریو کومو فرماندار ایالت نیویورک، وی را به رفتارهای نامناسب و آزار و اذیت جنسی متهم کرده است.

پیش از این 2 کارمند سابق زن دفتر اندریو کومو اتهامات آزار و اذیت جنسی را علیه وی مطرح کرده بودند.

آنا لیس مشاور سابق فرماندار نیویورک به وال استریت ژورنال گفته است که فرماندار نیویورک رفتارهای نامناسبی را در دفتر کار با او انجام داده و وی هدف آزار و اذیت جنسی قرار گرفته است.

کومو اوایل ماه مارس به خاطر این گونه رفتارهایش عذرخواهی کرده ولی حاضر به استعفا و کناره گیری نشده است. وی این ادعا را نیز رد کرده است که کسی را به طور نامتناسب، لمس کرده است.

فرماندار نیویورک اعتراف کرده است که از این گونه رفتارهایش، درس گرفته است. آنا لیس طی سال های 2013 تا 2015 میلادی در دفتر فرماندار نیویورک فعالیت می کرده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 فروردین 1400 بروزرسانی: 5 فروردین 1400 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1549

به "دموکرات های ارشد نیویورک خواستار استعفای شهردار شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دموکرات های ارشد نیویورک خواستار استعفای شهردار شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید