دادگاه عالی هند اجازه بهره برداری از نیروگاه هسته ای تامیل نادو را صادر کرد

به گزارش مجله اندیشه، خبرنگاران: دادگاه عالی هند امروز دوشنبه موافقت خود را با راه اندازی و بهره برداری از نیروگاه هسته ای واقع در ایالت تامیل نادو را اعلام نموده است.

دادگاه عالی هند اجازه بهره برداری از نیروگاه هسته ای تامیل نادو را صادر کرد

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از فرانس پرس؛ موافقت دادگاه عالی هند با راه اندازی نیروگاه هسته ای تامیل نادو در جنوب این کشور در حالی است که اعتراضات گسترده ای در مورد اجرای این پروژه هسته ای از سوی مردم هند اجرا شده است.

دادگاه عالی هند با صدور حکمی خاطرنشان کرد، این نیروگاه با هدف رفاه و آسایش مردم هند احداث و راه اندازی شده است. این نیروگاه مجوزهای لازم را از دولت هند اخذ نموده است و توسعه نیروگاه های هسته ای برای هند از اهمیت زیادی برخوردار است.

نیروگاه هسته ای کودان کولام که توسط روسیه ساخته شده است بزرگترین پروژه نیروگاه هسته ای در هند به شمار می رود و با هدف یاری به تامین تقاضای فزاینده برق این کشور احداث شده است.

این طرح در ابتدا در سال 1988 میلادی شکل گرفت و قرار بود تا این نیروگاه در سال 2011 میلادی به بهره برداری برسد. دو رآکتور این نیروگاه هم اکنون نصب شده است ولی مردم معترض هند به شدت نگران پرتوهای رادیو اکتیو این نیروگاه هستند.

دادگاه عالی هند به دولت این کشور دستور داده است تا گزارش نهایی در مورد ایمنی این نیروگاه و جمع آوری زباله های اتمی آن را ارائه دهد.

منبع: تسنیم
انتشار: 17 دی 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 569

به "دادگاه عالی هند اجازه بهره برداری از نیروگاه هسته ای تامیل نادو را صادر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دادگاه عالی هند اجازه بهره برداری از نیروگاه هسته ای تامیل نادو را صادر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید