خبرنگاران یک مقام روس: ادامه تحریم ایران در عصر کرونا تروریسم دولتی است

به گزارش مجله اندیشه، مسکو - خبرنگاران - شامیل سلطانف نماینده سابق دوما و رئیس مرکز مطالعات خاورمیانه روسیه گفت: ادامه تحریم ایران ازسوی آمریکا در شرایط شیوع جهانی کرونا، مصداق شاخص تروریسم دولتی است.

خبرنگاران یک مقام روس: ادامه تحریم ایران در عصر کرونا تروریسم دولتی است

سلطانف رییس گروه دیدگاههای راهبردی روسیه و جهان اسلام در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در مسکو افزود: آمریکا با ادامه تحریم ایران در شرایطی که ویروس کووید-19 در کشورهای مختلف دهها هزار قربانی گرفته است، مرتکب جنایت ضدبشری می شود.

کارشناس روس ادامه داد: همه کشورهای جهان باید در این شرایط بحرانی برای کره زمین، با یکدیگر همکاری کنند اما آمریکا نه فقط همکاری نمی کند بلکه مانع همکاری کشورها برای مقابله با کرونا در کشورهای مخالف سیاست های خود می شود.

سلطانف گفت: در این شرایط جامعه جهانی باید به کمک ایران، ونزوئلا و برخی کشورهای دیگر که هدف تحریم های آمریکا قرار گرفته اند، بشتابد.

کارشناس مسلمان روس در ادامه مصاحبه اظهار کرد: تحریم ایران از سوی آمریکا، باعث نفرت بیشتر ملت های اسلامی از سران کاخ سفید شده است.

وی افزود: در این شرایط کشورهای اسلامی باید در کمک به ایران در مقابله با کرونا پیشگام شوند و از این کشور دربرابر سیاست های ضدبشری واشنگتن حمایت کنند.

رئیس گروه دیدگاههای راهبردی روسیه و جهان اسلام گفت: ادامه تحریم ایران از سوی آمریکا، به وجهه جهانی واشنگتن ضربه می زند و آمریکا باید در سازمان های بین المللی، برای تغییر سیاست خود در قبال ایران تحت فشار قرار گیرد.

سلطانف با بیان اینکه تحریم های آمریکا فقط برای جلوگیری از پیشرفت ایران و در تنگنا قرار دادن ملت این کشور هدف گیری شده است، افزود: متاسفانه تحریم به محور سیاست خارجی آمریکا تبدیل شده است و واشنگتن از این ابزار برای ضربه زدن به کشورهای دارای سیاست های مستقل ازجمله ایران و روسیه استفاده می کند.

وی ادامه داد: بیشتر کشورهای جهان با تحریم مخالف هستند و آن را شیوه مخرب می دانند که باید از ساختار مناسبات بین المللی کنار گذاشته شود.

کارشناس روس گفت: آمریکا نمی تواند نظام تک قطبی مورد ادعایی خود را بر کشورهای دیگر تحمیل کند ازاین رو به تحریم ملت ها روآورده است اما این شیوه به زیان واشنگتن تمام خواهد شد و باعث بی اعتمادی هرچه بیشتر به این کشور در عرصه بین المللی می شود.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 965

به "خبرنگاران یک مقام روس: ادامه تحریم ایران در عصر کرونا تروریسم دولتی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران یک مقام روس: ادامه تحریم ایران در عصر کرونا تروریسم دولتی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید