خبرنگاران گلخانه فراوری نهال گوجی بری در هشترود به بهره براری رسید

به گزارش مجله اندیشه، مراغه - خبرنگاران - گلخانه فراوری نهال گوجی بری در زمینی به وسعت 5 هزار مترمربع و هزینه کرد 4 میلیارد تومان در روستای ارقنه هشترود به بهره برداری رسید.

خبرنگاران گلخانه فراوری نهال گوجی بری در هشترود به بهره براری رسید

به گزارش خبرنگاران، مدیر جهاد کشاورزی هشترود روز سه شنبه در مراسم بهره برداری از این گلخانه گفت: این گیاه خواص دارویی بسیاری دارد که برای اولین بار در شمال غرب کشور در هشترود کاشته می گردد.

مجید احمدی اضافه کرد: نهال این گیاه از ترکیه توسط بخش خصوصی به هشترود آورده شده و در حال حاضر و با بهره برداری از این گلخانه به طور مستقیم برای 7 نفر اشتغالزایی شده است.

گوجی بری، نوعی گیاه مثمر دارویی با ارزش اضافه نموده بیشتر از تمامی باغ های میوه و دیگر محصولات مشابه است.

این محصول طعمی شیرین دارد و خشک شده آن مانند کشمش است و به صورت تازه، خشک، آب میوه و عصاره مصرف می گردد و برگ های این گیاه هم به عنوان دمنوش مورد استفاده قرار می گیرد.

کشت این گیاه در آسیا سابقه 1900 ساله دارد و یکی از مواد مهم در طب سنتی چین به شمار می رود و در آمریکا و برزیل به عنوان نوعی گیاه دارویی ضد سرطان مورد استفاده قرار می گیرد.

احمدی گفت: نهال گوجی بری از نوع گلدانی است و در یک متر مربع زمین تا 500 اصله نهال حاصل و در تمام فصول سال کشت می گردد.

وی پائین بودن هزینه کاشت، داشت و برداشت را از دیگر ویژگی های این محصول برشمرد و گفت: نوآوری در کشاورزی به ایجاد درآمد پایدار در روستاها یاری نموده و منجر به مهاجرت معکوس می گردد.

مدیر جهاد کشاورزی هشترود همچنین به افتتاح سه طرح کشاورزی در این شهرستان اشاره نمود و گفت: گاوداری 50 راسی شیری با هزینه 1 میلیارد و 700 میلیون تومان و با اشتغالزایی 10 نفر مستقیم و 20 نفر غیر مستقیم، کانال آبیاری کشاورزی روستای آتش بیگ به طول 4.5 کیلومتر و هزینه کرد 176 میلیون تومان و ظرفیت آبیاری 200 هکتار و طرح آبیاری قطره ای در روستای عزیزآباد در 8 هکتار و با هزینه کرد 82 میلیون تومان و اشتغالزایی 8 نفر طرح هایی بودند که در هفته جهاد کشاورزی در شهرستان به مرحله بهره برداری رسیدند.

3077/ 7486

منبع: ایرنا
انتشار: 16 مرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 228

به "خبرنگاران گلخانه فراوری نهال گوجی بری در هشترود به بهره براری رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران گلخانه فراوری نهال گوجی بری در هشترود به بهره براری رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید