خبرنگاران کاهش تراکم مراجعان بانک ها و دفاتر خدمات دولت در بوشهر لازم است

به گزارش مجله اندیشه، بوشهر- خبرنگاران- رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با توجه به اینکه پس از کادر بهداشت و درمان به عنوان مدافعان سلامت کارکنان بانک ها و دفاتر پیشخوان خدمات دولت بیشترین قشر درگیر با ویروس کرونا هستند، باید برای کاهش ازدحام مراجعان این مراکز راهکارهای لازم اندیشیده گردد.

خبرنگاران کاهش تراکم مراجعان بانک ها و دفاتر خدمات دولت در بوشهر لازم است

دکتر سعید کشمیری روز چهارشنبه به رسانه ها خاطرنشان کرد: هرچند در زمان حاضر با توجه به کنترل های اجرا شده پس از 2 هفته شرایط قرمز میزان ابتلا به کرونا و ورودی بیمارستان ها در این استان کاهش یافته و ثابت مانده اما نباید تصور کرد که بیماری کرونا تمام و شرایط مناسب شده است زیرا هرگونه سهل انگاری و عادی سازی شرایط شیوع ویروس کووید 19 را فراهم می نماید.

وی تاکید نمود: مردم باید همچنان به استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، حضور نیافتن در تجمع ها از جمله هر گونه جشن و ختم را مورد توجه قرار دهند.

دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا در استان بوشهر اضافه کرد: در بین شهرستان های این استان بوشهر به دلیل مراوده بیشتر با استان همسایه (خوزستان) بیشتر درگیر بیماری کرونا شد.

کشمیری با اشاره به فرایند انجام تست کرونا در آزمایشگاه ها گفت: کیت های آزمایشگاهی محدود است و کشور در شرایط تحریم نهاده شده است برهمین اساس امکان تست گیری از همه افراد وجود ندارد، در این زمینه سعی شده با نظارت بر فرایند انجام تست ها و آزمایشگاه ها شرایط بهتری فراهم گردد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در باره ساخت واکسن کرونا گفت: ساخت واکسن کاری پیچیده، سخت و بسیار زمان بر است و میانگین زمان ساخت یک واکسن به طور تقریبی هفت سال است چنانچه برای بسیاری از بیماری ها از جمله ایدز پس از 20 سال از شناسایی و شیوع این بیماری هنوز دانشمندان نتوانسته اند واکسن بسازند.

کشمیری اضافه کرد: ما باید بالاترین پیش بینی را برای حفظ سلامت مردم انجام دهیم، استفاده از ماسک، رعایت بهداشت فردی و فاصله گذاری اجتماعی و شرکت نکردن درتجمع ها تنها دارویی است که در زمان حاضر برای جلوگیری از پیشروی و پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا در دسترس قراردارد.

وی ادامه داد: با وجود همه مسائل از زمان شیوع بیماری کرونا تا به امروز کوشش شد عزت بیماران حفظ و تکریم شوند و در شرایط سختی قرار نگیرند.

کشمیری تاکید نمود: از زمان شیوع بیماری کرونا تا به امروز استان در شرایط قرمز و هشدار نهاده شد اما باز هم بیماری از توان استان بالاتر نرفت ولی این تضمین به شمار نمی رود و اگر بیماری از حد توان استان بالاتر برود امکان پاسخگویی نخواهیم داشت.

وی یادآور شد: در زمان حاضر 2 بیمارستان صحرایی از سوی سپاه و پدافند غیر عامل استانداری بوشهر در محوطه بیمارستان شهدای خلیج فارس راه اندازی شده اما تا به امروز از آنها استفاده نشده است.

کشمیری تاکید نمود: هرچند با کنترل های اجرا شده استان در شرایط ثابتی نهاده شده است اما هیچ اطمینانی وجود ندارد که این شرایط پایدار بماند و در آینده هم اینگونه باشد چون ممکن است با هر سهل انگاری آمار ابتلا از این بالاتر برود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: علاوه بر آزمایشگاه هایی که اکنون ارائه خدمات انجام می دهند، آزمایشگاه جهاد دانشگاهی نیز در حال راه اندازی است که با کارکرد خوب و قیمت بسیار پایین تر از بخش خصوصی می تواند به مردم خدمات رسانی کند.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1170

به "خبرنگاران کاهش تراکم مراجعان بانک ها و دفاتر خدمات دولت در بوشهر لازم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کاهش تراکم مراجعان بانک ها و دفاتر خدمات دولت در بوشهر لازم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید