خبرنگاران پنج تیم پایش ملخ های صحرایی در ایذه فعال شد

به گزارش مجله اندیشه، اهواز - خبرنگاران - مدیر جهاد کشاورزی ایذه گفت: پنج تیم برای پایش ملخ های صحرایی در نقاط مختلف شهرستان ایذه فعال شده اند.

خبرنگاران پنج تیم پایش ملخ های صحرایی در ایذه فعال شد

مصطفی هنرمندیان روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران گفت: ملخ های صحرایی توانایی پرواز تا روزی 200 کیلومتر را هم دارند و به همین دلیل ما برای جلوگیری از هرگونه حادثه ای پنج تیم ارزیاب را در این شهرستان فعال کرده ایم.

وی اضافه کرد: هر تیم شامل چهار کارشناس است که در دهدز، سوسن، هلایجان، مرغا و حومه ایذه مستقر و کار پایش و ارزیابی ملخ های صحرایی را انجام می دهند.

مدیر جهاد کشاورزی ایذه از مشاهده نشدن ملخ های صحرایی در ایذه تا کنون خبر داد و تادامه داد: برای مقابله احتمالی با این ملخ ها در منطقه آماده هستیم و مقداری سم نیز برای این کار در نظر گرفته ایم.

هنرمندیان از پایش آفت سن در مزارع گندم شهرستان نیز سخن گفت و اضافه کرد: تا به امروز فقط در یک نقطه از شهرستان ایذه این آفت مشاهده شده است که اقدامات لازم برای دفع آن اجرا شده است.

وی اضافه کرد: تیم های ارزیاب مبارزه با آفات تا انتها فصل برداشت در منطقه فعال خواهند بود تا هرگونه احتمال آسیب دیدگی مزارع را گزارش دهند.

شهرستان ایذه با 53 هزار هکتار زمین زیر کشت دیم به عنوان یکی از قطب های کشاورزی خوزستان است. شهر ایذه در 183 کیلومتری شرق اهواز قرار گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 852

به "خبرنگاران پنج تیم پایش ملخ های صحرایی در ایذه فعال شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پنج تیم پایش ملخ های صحرایی در ایذه فعال شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید