خبرنگاران خرید کلزا در جنوب سیستان و بلوچستان از مرز 350 تن گذشت

به گزارش مجله اندیشه، زاهدان- خبرنگاران- رییس اداره غله وخدمات بازرگانی ایرانشهر گفت: یکهزار و 200 هکتار از زمین های کشاورزی جنوب سیستان و بلوچستان به کشت کلزا اختصاص دارد که تا کنون بیش از 450 تن از این محصول خریداری شده است.

خبرنگاران خرید کلزا در جنوب سیستان و بلوچستان از مرز 350 تن گذشت

محسن الله دادی روز آدینه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اظهارداشت: خرید محصولات کلزای مناطق پیشین، دلگان، بمپور و ایرانشهر توسط اداره غله وخدمات بازرگانی ایرانشهر خریداری می گردد.

وی بیان نمود: سال جاری با هدف حمایت از کشاورزان و تشویق آنان برای کشت محصولات استراتژیکی 60 درصد کرایه حمل محصول کلزا نیز به کشاورز پرداخت می گردد.

رییس اداره غله و خدمات بازرگانی ایرانشهر گفت: سال جاری از سوی دولت هر کیلوگرم کلزا 46 هزار و 600 ریال از کشاورزان خریداری می گردد.

وی اظهارداشت: سال گذشته وجه فروش محصولات کشاورزی در سریعترین زمان ممکن به حساب کشاورزان واریز شد و در سالجاری برنامه ریزی ها به گونه ای است که مجددا در سریعترین زمان ممکن حتی به صورت روزانه وجه حاصل از فروش محصولات کشاورزی واریز گردد.

الله دادی با بیان اینکه محصول کلزای سال جاری جنوب سیستان و بلوچستان با توجه به بارندگی های اواخر سال گذشته از مرغوبیت بالایی برخوردار است گفت: پیش بینی می گردد سال جاری بیش از هزار و 200 تن دانه روغنی کلزا از کشاورزان منطقه خریداری گردد.

وی بیان نمود: کلزای خریداری شده به کارخانه های فراوری روغن کشور حمل می گردد.

به گزارش خبرنگاران ایرانشهر از توابع سیستان و بلوچستان در 337 کیلومتری زاهدان مرکز این استان و در جهت ترانزیتی چابهار- میلک واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1012

به "خبرنگاران خرید کلزا در جنوب سیستان و بلوچستان از مرز 350 تن گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران خرید کلزا در جنوب سیستان و بلوچستان از مرز 350 تن گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید