خبرنگاران فراوری روزانه شیر در ابرکوه تا سرانجام سال جاری به 105 تن می رسد

به گزارش مجله اندیشه، یزد- خبرنگاران - مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه با اشاره به اینکه یک واحد پرورش گاوشیری با ظرفیت هزار راس از سوی بخش خصوصی در دست ساخت است ، گفت : با بهره برداری از این واحد تا خاتمه سال 99 ، فراوری روزانه شیر در این شهرستان با 30 تن افزایش به 105 تن می رسد.

خبرنگاران فراوری روزانه شیر در ابرکوه تا سرانجام سال جاری به 105 تن می رسد

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

مهدی غیب الهی عصر سه شنبه در گفت وگو باخبرنگار خبرنگاران ، اضافه نمود: بخش خصوصی برای ساخت این واحد پرورش گاو شیری ، 500 میلیارد ریال سرمایه گذاری می نماید و زمینه اشتغال 45 نفر در این طرح به طور مستقیم فراهم می گردد.

وی با بیان اینکه با وجود مسائل مالی دامداران شهرستان در فراوری فرآورده های دامی کوشش دارند ، اعلام کرد: در حال حاضر روزانه 75 تن شیر از هشت هزار و 500 راس گاو شیری ، فراوری و بخشی از آن به سه واحد لبنی شهرستان تحویل می گردد.

ساخت بزرگترین واحد فراوری فرآورده های لبنی یزد در ابرکوه

وی با اشاره به تحقق شعار سال جهش فراوری و فراهم کردن زنجیره فراوری شیر و فرآورده های لبنی ، اظهار کرد: بزرگترین واحد فراوری مواد لبنی استان یزد در این شهرستان از سوی بخش خصوصی درحال ساخت است .

این مسوول ادامه داد: این واحد فراوریی در زمینی به مساحت 27 هزار مترمربع با 9 هزار متر مربع زیربنا با 90 درصد پیشرفت کار در دست ساخت است .

غیب الهی خاطر نشان کرد: این واحد در زمان بهره برداری 200 تن شیر را در روز به شیرخشک ، پودر آب پنیر و انواع پنیر فرآوری می نماید و زمینه اشتغال 200 نفر فراهم می گردد.

وی با بیان اینکه هم اکنون روزانه 40 تن شیر فراوریی شهرستان به دیگر نقاط کشور برای تبدیل فرآورده های لبنی عرضه می گردد ، توضیح داد: با تکمیل این واحد خروج شیر از ابرکوه به صفر می رسد و علاوه بر آن روزانه 100 تن شیر فراوریی استان یزد نیز جذب این واحد می گردد.

این مسوول با بیان اینکه ابرکوه ، ظرفیت هایی بالایی در پرورش گاوشیری با روش های نوین برای سرمایه گذاری و دامداری دارد ، اظهارکرد: سال های گذشته با پرداخت تسهیلات اشتغال به متقاضیان برای طرح های پرورش گاو شیری و افزایش فراوری شیر و فرآورده های لبنی ، این امر تاثیر بسزایی در شکوفایی مالی منطقه داشته است .

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه ، افزود: با بهره برداری از این واحدها علاوه بر رونق فراوری ، زمینه صادرات فرآورده های لبنی از این شهرستان به کشورهای خارج نیز فراهم می گردد.

فراوری 25 هزار تن شیر در ابرکوه

ابرکوه رتبه سوم فراوری محصول دامی استان را در اختیار دارد و سالانه حدود 40 هزار تن فرآورده های دامی شامل پنج هزار و 500 تن گوشت مرغ ، یکهزار و 630 تن گوشت قرمز ، 25 هزار تن شیرخام، 20 تن عسل و چهار هزار و 500 تن تخم مرغ فراوری می نماید که 70 درصد آن در بازار سایر استان ها و کشورهای حوزه خلیج فارس عرضه می گردد.

این میزان فراوری حاصل پرورش سه میلیون و 300 هزار قطعه جوجه یک روزه در 75 واحد مرغداری ، 150 هزار راس گوسفند و بز، هشت هزار و 500 راس گاو شیری و بیش از پنج هزار کلنی زنبور عسل است.

مرکز شهرستان 55 هزار نفری ابرکوه در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 آذر 1399 بروزرسانی: 28 آذر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1355

به "خبرنگاران فراوری روزانه شیر در ابرکوه تا سرانجام سال جاری به 105 تن می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فراوری روزانه شیر در ابرکوه تا سرانجام سال جاری به 105 تن می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید