خبرنگاران تا انتها این فصل تعطیل است منتشر شد

به گزارش مجله اندیشه، تهران- خبرنگاران- تا انتها این فصل تعطیل است نوشته مری داونینگ هان در گروه ادبیات وحشت رمان نوجوان نشر پیدایش با ترجمه الهه مرادی و میلاد بابانژاد منتشر شد.

خبرنگاران تا انتها این فصل تعطیل است منتشر شد

به گزارش خبرنگاران، تا انتها این فصل تعطیل است تازه ترین اثر مری داونینگ هان Mary Downing Hahn، نویسنده آمریکایی است. این کتاب با عنوان اصلی Closed for the season: a mystry story در سال 2009 منتشر شد و خانم داونینگ هاون را برنده جایزه ادگار برای بهترین کتاب کودک و نوجوان و نامزد جایزه دوروتی کانفیلد فیشر کرد.

این نویسنده که سال ها پیش کتابدار کتابخانه مدرسه بوده است، نخستین اثر خود را در سال 1979 نوشت و تا کنون 20 رمان نوجوان به رشته تحریر درآورده که معمولا با استقبال منتقدان روبرو شده است.

این اثر در گروه ادبیات وحشت و داستانی معمایی و هیجانی است. آرتور و لوگان دو نوجوان 12و 13 ساله هستند که تصمیم می گیرند معمای قتلی را حل نمایند که سال ها پیش در همان خانه قدیمی اتفاق افتاده که حالا لوگان و خانواده اش به آن نقل مکان نموده اند.

آرتور ادامه داد: من و مامان عظیم اصلا فکر نمیکردیم هیچ وقت کسی حاضر بشه خونه خانم دونالدسون رو بخره. سه سال خالی بود. فکر کنم بنگاه معاملات ملکی امیدوار بود یکی از خارج شهر مثل شماها که نمیدونه چه اتفاقی تو این خونه افتاده بیاد و اون رو بخره.

(...)

گفت: خانم دونالدسون اونجا مرده ... به قتل رسیده.

شگفت زده به آرتور خیره شدم: به قتل رسیده ؟! امکان ندارد (ص. 8)

آنها برای حل معمای این قتل به شهربازی متروکه و قدیمی شهر می فرایند که گویا برای یک فصل تعطیل است.

آرتور دوباره نوشته را خواند. بعد با صدایی آهسته گفت: اگه ما اون ساک رو پیدا کنیم، می فهمیم کی خانم دونالدسون رو کشته.

به همدیگر خیره شدیم. اتاق زیر شیروانی در سکوت فرو رفته بود و می توانستم صدای مگسی را که پشت پنجره کوچک اتاق ویزویز می کرد بشنوم. جوری که انگار خانم دونالدسون داشت از تاریکی ما را نگاه می کرد و امیدوار بود قاتلش را پیدا کنیم و او را به سزای اعمالش برسانیم و برای همواره اتهامی را که به او زده بودند پاک کنیم. (ص. 85)

تا انتها این فصل تعطیل است را نشر پیدایش با ترجمه الهه مرادی و میلاد بابانژاد را در 240 صفحه و شمارگان یک هزار نسخه منتشر نموده است. پیش از این کتاب خطای بخت ستارگان ما از این مترجمان و همین انتشارات روانه بازار نشر شده بود.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 دی 1399 بروزرسانی: 12 دی 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1388

به "خبرنگاران تا انتها این فصل تعطیل است منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تا انتها این فصل تعطیل است منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید