خبرنگاران ائتلاف الفتح: دولت علاوی در جلسه فردا رای اعتماد را کسب می نماید

به گزارش مجله اندیشه، بغداد - خبرنگاران - فاضل الفتلاوی از رهبران ائتلاف الفتح در مجلس عراق امروز (شنبه) گفت که مجلس عراق در نشست ویژه فردا به محمد توفیق علاوی نخست وزیر جدید و کابینه او رای خواهد داد.

خبرنگاران ائتلاف الفتح: دولت علاوی در جلسه فردا رای اعتماد را کسب می نماید

وی در مصاحبه با بغداد الیوم اضافه نمود که گفت و گوهای سیاسی برای رسیدن به توافق و دادن رای اعتماد به دولت نخست وزیر جدید با مشارکت همه طرف ها و جناح های سیاسی در حال اجرا است و ادامه دارد.

عضو ائتلاف الفتح اضافه نمود که از جلسه روز پنجشنبه، اکثریت آماده رای دادن به دولت علاوی هستند، اما ما می خواهیم که جلسه با مشارکت و حضور تمامی نیروهای سیاسی برگزار گردد، به همین علت فردا (یکشنبه) نشست رای اعتماد شاهد رای به دولت علاوی خواهد بود و حتی اگر باز هم بعضی از جناح های سیاسی جلسه را تحریم نمایند، اکثریت آماده رای دادن هستند.

محمد توفیق علاوی نخست وزیر جدید و مکلف عراق آدینه شب در نامه ای به رئیس مجلس این کشور خواهان تعویق جلسه رای اعتماد کابینه از روز شنبه به روز یکشنبه (فردا) شد.

علاوی در این نامه خطاب به محمد الحلبوسی رئیس مجلس عراق آورد که جلسه روز شنبه رای اعتماد به کابینه به یکشنبه موکول گردد.

جلسه رای اعتماد به کابینه علاوی نخست وزیر مکلف عراق پنجشنبه گذشته به علت به حد نصاب نرسیدن مجلس و ادامه اختلافات سیاسی به شنبه (امروز) موکول شده بود.

در همین حال امروز یک مقام سیاسی مطلع از توافق های اولیه میان محمد توفیق علاوی با محمد الحلبوسی رئیس مجلس این کشور برای تصویب کابینه اطلاع داد.

خبرگزاری المعلومه بدون نام بردن از این منبع نوشت که علاوی در ساعت های گذشته با الحلبوسی ملاقات کرد و در این ملاقات رئیس مجلس سه نام را برای تصدی سه وزارتخانه ارائه داد که نخست وزیر نیز با این درخواست موافق کرد.

از سوی دیگر بعضی منابع دیگر از ادامه مذاکرات علاوی با گروه های مخالف کرد کابینه برای دستیابی به توافق خبر می دهند.

مهلت قانونی کسب رای اعتماد به دولت علاوی روز دوشنبه هفته جاری به انتها می رسد و اگر دولت وی تا این زمان پیروز به جلب نظر اکثریت نمایندگان مجلس عراق نگردد، رئیس جمهوری این کشور باید در مدت 15 روز فرد دیگری را مامور تشکیل دولت کند.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 850

به "خبرنگاران ائتلاف الفتح: دولت علاوی در جلسه فردا رای اعتماد را کسب می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ائتلاف الفتح: دولت علاوی در جلسه فردا رای اعتماد را کسب می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید