خبرنگاران آموزش در بانه به استودیو رفت

به گزارش مجله اندیشه، سنندج - خبرنگاران - نخستین استودیوی حرفه ای در راستای کیفیت بخشی به تولید محتوای آموزشی در دوران کرونا و ضرورت آموزش مجازی در بانه ایجاد شده تا محتوای آموزشی به شیوه ای نوین برای تاثیر بیشتر تولید شود.

خبرنگاران آموزش در بانه به استودیو رفت

به گزارش خبرنگاران، کرونا که آمد همه چیز را تحت تاثیر قرار داد. مدارس و بسیاری از مراکز آموزشی به ناچار برای پیشگیری از شیوع گسترده این ویروس تعطیل شدند و فضاهای فیزیکی آموزشی جای خود را به فضای مجازی دادند و تدریس و آموزش در شبکه های اجتماعی در دستور کار قرار گرفت.

در این میان معلمان برای آموزش بهتر و موثرتر روش های متفاوتی را ابداع کردند و در بانه نیز با همکاری معلمان استودیوی تولید محتوای آموزشی ایجاد شده که آموزگاران در همه مقاطع می توانند در این استودیومحتوای آموزشی را برای اشتراک گذاری در شبکه های مجازی و نرم افزار شاد تولید کنند.

مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بانه نیز در نظر دارد محتوای آموزشی را از طریق شبکه های مجازی و برنامه شاد در اختیار دانش آموزان قرار دهد، ضمن اینکه لوح های فشرده این محتواها نیز به دست افرادی که به بستر اینترنت دسترسی ندارند، خواهد رسید.

یکی از دبیران بانه ای در این رابطه گفت: تدریس در استودیوهم با روش چهره به چهره تفاوت زیادی دارد اما با توجه به اینکه دانش آموزان شناخت قبلی از دبیران دارند آموزش نتیجه بهتری خواهد داشت.

عبدالله صالحی افزود: با توجه به شرایط کرونایی و عدم دسترسی برخی از دانش آموزان به اینترنت و ابرازهای آموزشی تهیه این کلیپ ها موثر است و تا به امروز نیز تولید محتوا با این روش بازخورد مناسبی داشته و ادامه آن نقش موثری در آموزش بهتر دارد.

وی به مسائل آموزش مجازی اشاره کرد و یادآور شد: آموزش از طریق ابزارهای ارتباطی مجازی مسائل خاص خود را دارد گاهی معلم ناچار است چندین بار یک موضوع را توضیح دهد چراکه احتمال دارد اینترنت قطع و اطلاعات از دسترس دانش آموزان خارج شود.

آرینا و نسیم از دانش آموزان سال چهارم و دوره دوم متوسطه هستند که برای آموزش از ویدیوهای آموزشی این استودیواستفاده می کنند. آنها معتقدند که آموزش با این روش بسیار موثر است چراکه با شناخت قبلی که از معلمان و شیوه های تدریس دارند، استفاده از محتواهای آموزشی در یادگیری بهتر نقش موثر داشته و دسترسی به این تولید محتوا آسانتر است.

مدیر اداره آموزش و پرورش بانه نیز در این ارتباط گفت: از 2 ماه قبل فعالیت این استودیوبا همت معلمان شهرستان آغاز و تا به امروز بیش از 80 ساعت ویدیوی آموزشی ساخته شده و با استقبال بسیار خوب معلمان روبرو شده است.

اقبال صالحی افزود: محتواهای تولیدی در این استودیو، از طریق سایت با توجه به عنوان های درسی منتشر می شود و در قالب بسته های آموزشی به دست دانش آموزان می رسد.

وی با بیان اینکه محدودیتی برای حضور معلمان در این استودیو وجود ندارد، گفت: عنوان های درسی توسط سر گروه هر درس انتخاب و هر کدام از معلمان به صورت داوطلبانه عنوان درسی تعیین شده را در استودیو تدریس می کنند.

صالحی با بیان اینکه این استودیو نخستین استودیوی تولید محتوای آموزشی شهرستان است، افزود: برای راه اندازی این بستر از امکانات موجود در مدارس استفاده شده و برای ایجاد آن تا به امروز با مسئله ای روبرو نشدیم، بنابراین معلمان می توانند از این امکانات استفاده کنند.

وی با بیان اینکه سیستم های آموزش از راه دور در حال گسترش است، گفت: در شرایط کنونی با توجه به شیوع ویروس کرونا باید آموزش های ترکیبی جایگزین و از فناوری های نوین برای تولید محتوا استفاده کرد.

صالحی با اشاره به اینکه با هدف یادگیری موثرتر و تولید محتوای با کیفیت، تدریس هر درس در 15 دقیقه انجام و محتوای آن تولید شده است، افزود: این محتوا برای دانش آموزان شهرستان و بخشی از آن برای دانش آموزان سراسر کشور در شبکه شاد و آموزش پخش می شود.

مدیر آموزش و پرورش یادآور شد: بیش از 70 درصد دانش آموزان این شهرستان به اینترنت و شبکه های آموزشی دسترسی دارند اما 30 درصد دانش آموزان روستاهای دور و حاشیه نشین از اینترنت و ابزارهای آموزشی محروم هستند.

امسال جمعیت دانش آموزی بانه با افزایش پنج درصد نسبت به سال تحصیلی گذشته به 34 هزار نفر رسید و این شهرستان مرزی با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 بهمن 1399 بروزرسانی: 22 بهمن 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1456

به "خبرنگاران آموزش در بانه به استودیو رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آموزش در بانه به استودیو رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید