حمله به نیروهای آمریکایی در افغانستان

به گزارش مجله اندیشه، فرماندهی نیروهای آمریکایی در افغانستان روز شنبه از حمله به نیروهای این کشور در ولایت ننگرهار اطلاع داد.

حمله به نیروهای آمریکایی در افغانستان

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، فرماندهی نیروهای آمریکایی در افغانستان اظهار داشت که نیروهای آمریکایی در این کشور در ولایت ننگرهار مورد حمله قرار گرفته اند.

بر اساس اعلام خبرنگار فاکس نیوز، این حمله زمانی انجام شد که نیروهای آمریکایی و افغانستانی در حال اجرا عملیات در استان ننگرها بودند.

فرماندهی نیروهای آمریکایی در افغانستان اظهار داشت که جزئیات بیشتری درباره این حمله و تلفات آن اعلام خواهد شد.

این حمله در حالی انجام می گردد که بعضی از کشورهای عضو ناتو در حال اجرا آنالیز های لازم برای خارج کردن هزاران نفر از نیروهای خودشان از افغانستان، همزمان با طرح آمریکا برای کاستن از نیروهای خود در این کشور هستند.

روزنامه نیویورک تایمز چهارشنبه گذشته در گزارشی نوشت تصمیم دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای کاستن از نیروهای آمریکا از 12000 نفر به 8500 نفر باعث شروع بحث هایی در میان 29 کشور عضو ائتلاف ناتو و بعضی از دیگر کشورهایی شده که در افغانستان نیرو دارند.

روزنامه آمریکایی نوشته در حالی که بعضی از کشورها معتقدند بایستی شمار نیروهای خود در افغانستان را کاهش دهند کشورهای دیگری مانند آلمان و ایتالیا بر این باورند که می توانند تحت شرایطی نیروهایشان را حفظ نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 774

به "حمله به نیروهای آمریکایی در افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله به نیروهای آمریکایی در افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید