جلسه شورای امنیت سازمان ملل درباره سوریه لغو شد

به گزارش مجله اندیشه، عدم حضور گیر پدرسون نماینده سازمان ملل در امور سوریه، این بار موجب لغو جلسه شورای امنیت سازمان ملل شد.

جلسه شورای امنیت سازمان ملل درباره سوریه لغو شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک منبع در سازمان ملل بیان نمود که جلسه دوره ای شورای امنیت درباره سوریه که قرار بود در روز 19 آگوست (دوشنبه آینده) برگزار گردد؛ لغو شده است.

به نوشته پایگاه خبری العهد، دلیل این موضوع شرایط جسمانی گیر پدرسون نماینده سازمان ملل در امور سوریه و در نتیجه عدم حضور وی در این جلسه ذکر شده است.

بنابر اعلام سازمان ملل در 23 ژوئیه گذشته (یکم مرداد) گیر پدرسون از یک بیماری چشمی رنج می برد و در روند درمان قرار گرفته است. او در هفته های گذشته در هیچ نشستی حضور نیافته است و پزشکان او را از انجام هرگونه سفر منع نموده اند؛ با این حال آنها گفته اند که بیماری چشمی پدرسون به زودی مداوا خواهد شد.

او از ماه ژانویه (دی ماه سال گذشته) جانشین استفان دی میستورا و نماینده سازمان ملل در امور سوریه شده است. به نظر می رسد وی انگیزه بالایی برای نیل به یک راهکار سیاسی در سوریه دارد؛ امری که سلف وی پس از چهار سال در مورد آن ناکام بود. او توانسته در مورد تشکیل شورای قانون اساسی گام های اولیه را بردارد. با این حال وضعیت بیماری پدرسون در سیزدهمین نشست آستانه در دهم مرداد مانع از حضور او در این نشست شد و در عوض معاون وی شرکت کرد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 395

به "جلسه شورای امنیت سازمان ملل درباره سوریه لغو شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلسه شورای امنیت سازمان ملل درباره سوریه لغو شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید