توسعه موشک زیردریایی کروز روسیه با افزایش برد

به گزارش مجله اندیشه، منابعی از صنعت دفاع روسیه از توسعه موشک زیردریایی کروز روسیه با افزایش قابلیت برد خبر دادند.

توسعه موشک زیردریایی کروز روسیه با افزایش برد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دو منبع صنعت دفاعی روسیه روز چهارشنبه (امروز) به خبرگزاری روسی تاس گفتند که انجمن تحقیق و فراوری ماشین سازی روسیه، موشک زیردریایی پرتاب کروز را با قابلیت برد 800 کیلومتر و افزایش دقت در حمله به اهداف دریایی و زمینی توسعه داده است. آزمایشات پروازی این موشک ها در ماه های آینده شروع می گردد.

یکی از این منابع به تاس گفت: موشک کروز اونیکس به عنوان پایه و اساسی برای توسعه نسخه جدید مورد استفاده نهاده شد. موشک اونیکس - ام دارای قابلیت حداکثر برد 800 کیلومتری است.

این منابع تصریح کردند: این موشک به سیستم های کنترل پیشرفته مجهز شده است و قابلیت حمله به اهداف زمینی و هوایی با دقت زیاد دارد. این منابع همچنین اضافه کردند که سیستم حفاظت این موشک در برابر اقدام متقابل الکترونیکی بهبود یافته است.

منبع دیگری از صنعت دفاعی روسیه به تاس گفت که انتظار می رود توسعه پروازی این موشک جدید در نخستین دوره 10 روزه، از ماه سپتامبر در محدوده تمرین ناوگان شمالی در دریای بارنتز شروع گردد.

طبق گفته این منبع، این موشک به روزرسانی شده همانند نسخه بالستیک اونیکس قادر به حمل کلاهک های هسته ای و معمولی است. موشک اونیکس - ام دارای حداکثر سرعت و همچنین وزن و ابعادی شبیه به نسخه پایه دارد.

انجمن تحقیق و فراوری روسیه، که موشک اونیکس را ارائه نموده است، از اظهارنظر درباره اطلاعات مذکور خودداری کرد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 409

به "توسعه موشک زیردریایی کروز روسیه با افزایش برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه موشک زیردریایی کروز روسیه با افزایش برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید