تداوم تنش ترکیه با قبرس؛ آنکارا مجوز عبور هواپیمای باری را صادر نکرد

به گزارش مجله اندیشه، وزیر حمل و نقل قبرس از ممانعت مقامات هوانوردی ترکیه در عبور یک هواپیمای باری قبرسی از حریم هوایی ترکیه اطلاع داد.

تداوم تنش ترکیه با قبرس؛ آنکارا مجوز عبور هواپیمای باری را صادر نکرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در ادامه تنش ترکیه با قبرس، مقامات قبرسی مدعی شدند که ترکیه اجازه عبور یک فروند هواپیمای باری قبرس از حریم هوایی خود را نداده است.

به نوشته وبگاه گریس تایمز یانیس کارسوس وزیر حمل و نقل قبرس چهارشنبه مدعی شد که یک هواپیمای چارتر قبرسی که قصد ورود تجهیزات پزشکی از چین به کشور را داشت با ممانعت مقامات هوانوردی ترکیه مجبور به تغییر راستا می گردد.

این هواپیما حامل 36 تن تجهیزات ازقبیل ماسک، لباس پزشکی و ملزومات دیگر از مقصد چین به قبرس بود و قرار بود ساعت 1:30 به وقت محلی وارد فرودگاه لارناکا در قبرس گردد. خلبان این پرواز وقتی با ممانعت مسئولان ترکیه روبرو میگردد با تغییر راستا به سمت روسیه پرواز میکند تا با سوختگیری مجدد امشب ساعت 8 به وقت محلی وارد فرودگاه لارناکا گردد.

وزیر حمل و نقل قبرس اضافه نمود که وزارت خارجه جمهوری قبرس در جریان این حادثه قرار گرفته و اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

ترکیه و قبرس مدتهاست باهم تنش دارند. ترکیه در ماه های گذشته کشتیهای خفاری خود را برای اکتشاف گاز به مناطق نزدیک قبرس اعزام نموده و این عمل با مخالفت قبرس و کشورهای دیگر روبرو شده است.

قبرس در روزهای گذشته نیز در اقدامی که خشم آنکارا را موجب خواهد شد، روابط خود با سوریه را از سرگرفت. وزارت خارجه قبرس گفت که تصمیم گرفته روابط دیپلماتیک خود با سوریه را مجددا برقرار کند. نیکوس کریستولیس وزیر خارجه قبرس در این زمینه گفت که کشورش میخواهد روابط دیپلماتیک خود با سوریه را از سرگیرد. (جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1034

به "تداوم تنش ترکیه با قبرس؛ آنکارا مجوز عبور هواپیمای باری را صادر نکرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم تنش ترکیه با قبرس؛ آنکارا مجوز عبور هواپیمای باری را صادر نکرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید