تاکید فواد حسین بر روابط محبت آمیز ایران و عراق

به گزارش مجله اندیشه، وزیر امور خارجه عراق روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران را محبت آمیز توصیف کرد.

تاکید فواد حسین بر روابط محبت آمیز ایران و عراق

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رسانه های عراق، فواد حسین وزیر خارجه عراق در گفتگویی تلویزیونی درباره موضوعات مختلفی صحبت کرد که از آن جمله تاکید ویژه او بر روابط محبت آمیز بین عراق و ایران بود.

وزیر خارجه درباره حملات راکتی به سفارت آمریکا در بغداد گفت: امنیت سفارت آمریکا در بغداد بسیار مهم و حساس است و تنها درخواست آمریکا برای ادامه حضور دیپلمات هایش در عراق این بوده است که به سفارت این کشور حمله نشود.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

فواد حسین درباره انتخابات زودهنگام پارلمانی در عراق گفت: امیدوارم که این انتخابات در زمان مقرر برگزار شود. اما اقدامات که برای برگزاری این انتخابات لازم است به کندی دنبال می شود و به همین دلیل بعید است که این انتخابات در زمان اعلام شده برگزار شود.

این در حالی است که رایان کروکر سفیر سابق آمریکا در بغداد گفته است ایالات متحده باید سفارت خود را در عراق با وجود خطرات بازنگهدارد و باید برای حمایت از مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق صبر استراتژیک در پیش گیرد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری المعلومه عراق، کروکر مدعی شد عقب نشینی آمریکا از عراق اشاره هولناکی به همپیمانان و شرکای واشنگتن در منطقه خواهد بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 آبان 1399 بروزرسانی: 22 آبان 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1280

به "تاکید فواد حسین بر روابط محبت آمیز ایران و عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید فواد حسین بر روابط محبت آمیز ایران و عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید