بیانیه مشترک تروئیکای اروپا درباره ایران

به گزارش مجله اندیشه، سه کشور اروپایی بیانیه ای را در مورد راستی آزمایی و نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد ایران منتشر کردند.

بیانیه مشترک تروئیکای اروپا درباره ایران

با ما سفر کنید و با تور ترکیبی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران، تروئیکای اروپا شب گذشته در بیانیه ای ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد راستی آزمایی ایران از برنامه جامع اقدام هسته ای حمایت و تعهدشان نسبت به این توافق را ابراز کردند.

سه کشور اروپایی همچنین با ابراز تاسف در مورد اقدام اخیر آمریکا نسبت به لغو معافیت های هسته ای، از تمامی کشورها خواست تا از اقداماتی که به اجرای تعهدات هسته ای لطمه ای وارد می نماید، خودداری نمایند.

تروئیکای اروپا همچنین در این بیانیه نسبت به تداوم غنی سازی اورانیوم با غنای کم ایران ابراز نگرانی نموده و اقدامات هسته ای ایران را در تضاد با برجام خوانده است.

در این بیانیه از ایران خواسته شده تا از تمامی اقدامات در تضاد با برجام بازگردد و بدون معطلی تعهدات کامل خود را از سربگیرد.

انگلیس، آلمان و فرانسه همچنین از آژانس بین المللی انرژی اتمی خواسته اند تا به فعالیت های نظارت و راستی آزمایی خود در ایران ادامه داده و در گزارش های آینده خود تمام اطلاعات لازم در مورد مسائل هسته ای را ذکر کند.

همچنین در این بیانیه آمده است که اتحادیه اروپا از کوشش آژانس بین المللی انرژی اتمی در حل و فصل مشکل گزارش شده در مورد پیدایش اورانیوم طبیعی در یک سایت اعلام نشده از سوی ایران حمایت می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1090

به "بیانیه مشترک تروئیکای اروپا درباره ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیانیه مشترک تروئیکای اروپا درباره ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید