بهار 1400 و تهرانی که تازه می شود

به گزارش مجله اندیشه، در آستانه بهار 1400 هستیم و روزهای پایانی اسفندماه را سپری می کنیم. روزهای کوتاهی که به زودی به 30اسفند می رسد تا کنار سفره هفت سین دعای یا مقلب القلوب و الابصار را بخوانیم و بهار را به همراه ورود به قرنی تازه جشن بگیریم.

بهار 1400 و تهرانی که تازه می شود

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ هیچکس بیشتر بدانید.

اگرچه سال 1399 سال سختی برای همه ما بوده اما از 100 سال پیش که قرن کنونی آغاز شد تا هم اکنون که در روزهای پایانی خود به سر می برد ایران و تهران تحولات چشمگیری در عرصه های مختلف داشته و سبک زندگی شهری هیچ شباهتی به روزهای ابتدایی قرن کنونی ندارد. این تحولات با سرعت بیشتری در پیش است که می طلبد در قرن جدید با رویکرد و نگاهی تازه ایران و تهران 1400 را بسازیم. از بلدیه تا شهرداری همیشه به دنبال ساختن شهری خوب بودیم اما چند سالی است که رویکرد شهرداری تهران شعارتهران شهری برای همه است و قطعا در قرن جدید و تهران 1400 نیز به این سمت حرکت خواهد شد.

از مدت ها قبل طرحی برای تهران در شهرداری تدوین شد که دورنماهایی برای پایتخت در سال 1400 رقم خورده تا در قرن جدید کمتر با مسائل گذشته روبرو باشیم و سنت و مدرنیته را در پایتخت قرن جدید در کنار هم مشاهده کنیم. در طرح تهران 1400 به منظور زمینه سازی برای شکوفائی شهر تهران، برون رفت از بحران های مزمن نظیر آسیب های اجتماعی، جبران عقب ماندگی ها، ایجاد حرکت اجتماعی و شور و نشاط عمومی ، امید به آینده و ارتقا همه جانبه در زمینه های اقتصادی، فرهنگی ، توریسم، کارآفرینی و بالاخص تجربه ای بهتر برای زندگی شهری برنامه ریزی هایی شده است.

یکی از بخش های کمتر دیده شهر تهران، محرومان و افراد بی سرپناه هستند. باید بپذیریم که محرومان هم حقی در شهر دارند و باید آنها را ببینیم.باید برای نشاط و شادابی جامعه تلاش کنیم به فکر توسعه مسیرهای دوچرخه سواری باشیم و از همه مهمتر بدانیم که شهروندان نقش مهمی در ساختن شهر و محل زندگی خود دارند و تعامل با شورایاران را بیشتر کنیم.

تهران در قرن جدید باید شهری باشد که که در آن کیفیت زندگی، رسیدن به حال خوب، افزایش امید و همبستگی اجتماعی ارتقا یابد و هر شهروندی از زندگی در آن لذت ببرد. تهران قرن جدید باید بیش از همیشه شهری برای همه باشد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 17 فروردین 1400 بروزرسانی: 17 فروردین 1400 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1571

به "بهار 1400 و تهرانی که تازه می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهار 1400 و تهرانی که تازه می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید