آنالیز افزایش وام مسکن در جلسه چهارشنبه بانک مرکزی

به گزارش مجله اندیشه، معاون مسکن و ساختمان از افزایش سقف تسهیلات مسکن اطلاع داد و گفت: بانک مرکزی فردا 17 دی ماه در جلسه ای در مورد افزایش رقم تسهیلات مسکن تصمیم گیری خواهد نمود.

آنالیز افزایش وام مسکن در جلسه چهارشنبه بانک مرکزی

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، محمود محمود زاده از امکان افزایش سقف تسهیلات مسکن اطلاع داد و اظهار کرد: فردا 17 دی ماه در جلسه ای با مسئولان بانک مرکزی در مورد افزایش سقف تسهیلات خرید و ساخت مسکن و همچنین میزان این افزایش تصمیم گیری خواهد شد.

وی تاکید نمود: با توجه به پیشنهاد های متعددی که مطرح شده و با توجه به ضریب پوشش تسهیلات برای رقم کل ساخت، جلسات کارشناسی و بین دستگاهی متعددی برگزار گردید که برای افزایش آن رقم، فردا در جلسات بانک مرکزی در این خصوص تصمیم گیری خواهد شد. این افزایش با توجه به آنالیز های اجرا شده و منابعی خواهد بود که بانک مرکزی می تواند به این امر تخصیص دهد.

چهارشنبه گذشته محمد حسن عملداری معاون امور اعتباری بانک مسکن از احتمال سقف وام ساخت مسکن برای سال 1400 اطلاع داده بود.

اکنون رقم وام مسکن از حساب پس انداز مسکن صندوق یکم برای زوجین در تهران 160 میلیون تومان و برای انفرادی 80 میلیون تومان است. وام ساخت و خرید مسکن از حساب اوراق ممتاز برای زوجین در تهران 200 میلیون تومان و برای انفرادی 100 میلیون تومان است. تسهیلات ساخت مسکن در تهران بدون سپرده 250 میلیون تومان است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 بهمن 1399 بروزرسانی: 23 بهمن 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1458

به "آنالیز افزایش وام مسکن در جلسه چهارشنبه بانک مرکزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز افزایش وام مسکن در جلسه چهارشنبه بانک مرکزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید