بالگرد جدید نظامی-ترابری روسیه برای عملیات ویژه

به گزارش مجله اندیشه، جدیدترین مدل بالگردهای نظامی-ترابری از نوع میگ-8 ساخت روسیه دارای قابلیت های جدید: دو موتور قدرتمند، بدنه زرهی، برد پرواز طولانی، فناوری دید در شب، قدرت عملیاتی در هر شرایط آب و هوایی و مجهز به تسلیحات نظامی پیشرفته است.

بالگرد جدید نظامی-ترابری روسیه برای عملیات ویژه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری-اینترنتی شبکه تلویزیون روسی ازوزدا، در روسیه یک بالگرد جدید برای عملیات ویژه نظامی ساخته شده است. صحبت بر سر نمونه جدیدی از بالگردهای ویژه میگ-8 یا بطور دقیق تر Mi-8AMTSH-VN با تقویت تسلیحات نظامی پیشرفته است.

آندری بوگینسکی رئیس شرکت هولدینگ بالگردهای روسی روز شنبه گفت که متخصصان این شرکت نسخه مدرنیزه شده بالگرد ویژه Mi-8AMTSH-VN مجهز به سلاح های پیشرفته را ساخته اند که دارای قابلیت ها و گزینه های پیشرفته ، نه تنها در خود ماشین پرنده، بلکه تجهیزات اضافی که در آن نصب شده است.

به گفته وی، تجهیزات این بالگرد برای شناسایی و هدف قرار دادن بهبود قابل توجه یافته است. این بالگرد جدید نظامی-ترابری از مجموعه بالگردهای خوش آتیه میگ-8 که یک وسیله نقلیه حمله هوایی برای انتقال واحدهای نظامی در شرایط رزمی محسوب می شود.

این بالگرد مجهز به دو موتور توربین گازی VK-2500-03 با جعبه دنده مدرن و ارتقاء یافته از لحاظ ارتفاع و خصوصیات آب و هوایی و سیستم تحمل بار جدید ، دارای مجموعه ای از تسلیحات نظامی، معادل بالگرد میگ- 24 ، بدنه زرهی حفاظت شده برای خدمه پرواز و سازگار شده برای استفاده از فناوری دید در شب است. برد پرواز این بالگرد بیش از هزار کیلومتر بوده و قدرت حمل باری به وزن 4 تن را دارد.

تابستان گذشته، در نمایشگاه آرمیا-2019، آندری بوگینسکی اعلام کرده بود که در سالهای 2020-2021، وزارت دفاع روسیه نخستین مجموعه از 10 فروند بالگرد ویژه Mi-8AMTSH-VN را دریافت خواهد کرد.

به گفته وی، این بالگردهای مدرنیزه شده می توانند در سخت ترین شرایط آب و هوایی وظایف خود را انجام دهند و مجهز به مجموعه دفاعی قدرتمند و یک قبضه مسلسل مدل کورد هستند.

بالگرد Mi-8AMTS-VN نسخه بهبود یافته از بالگرد Mi-8، 17 است. این بالگرد نه تنها می تواند بیش از 10 پرسنل نظامی را منتقل کند، بلکه همچنین قادر به انجام عملیات پشتیبانی هوایی در شرایط نبرد است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 745

به "بالگرد جدید نظامی-ترابری روسیه برای عملیات ویژه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بالگرد جدید نظامی-ترابری روسیه برای عملیات ویژه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید