انتخابات سال آخر دوره پنجم شورای عالی استان&zwnjها فردا برگزار می&zwnjشود

به گزارش مجله اندیشه، پس از به پابان رسیدن دوره ریاست فعلی شورای عالی استان ها صبح فردا انتخابات آخرین سال این دوره برگزار خواهد شد.

انتخابات سال آخر دوره پنجم شورای عالی استان&zwnjها فردا برگزار می&zwnjشود

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، انتخابات سال آخر دوره پنجم شورای عالی استان ها صبح فردا برگزار و رئیس جدید معین خواهد شد.

شورای عالی استان ها بزرگترین نهاد شورایی است و اعضای آن از نماینده شورای هر استان که از بین نمایندگان شورا های شهر و روستا انتخاب هستند انتخاب می شوند.

بر اساس اصل 102 قانون اساسی شورای عالی استان ها حق دارد در حدود وظایف خود طرح هایی تهیه و مستقیماً به وسیله دولت به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کند و این طرح ها باید در مجلس مورد آنالیز قرار گیرند.

نمایندگان استان های مختلف که در شورای شهر استان انتخاب شده اند می توانند به شورای عالی استان ها ورود پیدا نمایند و پس از آن تمامی اعضای شورای عالی استان ها رئیس جدید این شورا را به مدت یکسال از درون خود انتخاب می نمایند که بر همین اساس فردا بیستم آذرماه انتخابات آخرین سال دوره پنجم شورای عالی استان ها برگزار می گردد.

انتخابات رئیس دوره سوم سال پنجم شورای عالی استان ها با حواشی بسیار

برخلاف هر سال، رئیس دوره سوم سال پنجم شورای عالی استان ها تنها شش ماه بر سِمت ریاست این شورا نشست البته آن هم به دلیل حواشی بود که انتخابات دوره گذشته با آن روبرو شد.

بیست و یکم آذرماه سال گذشته مرتضی الویری توانست با اخذ 40 رای از سد رقیب خود احمدی نماینده قم گذشته و به برای سومین سال متوالی رئیس شورای عالی استان ها گردد.

انتخاباتی که بعضی اعضا به آن اعتراض داشتند و آنرا غیرقانونی خواندند و پس از آن الویری خاطرنشان کرد، اگر تخلفی در انتخابات اتفاق افتاده باشد من استعفا خواهم داد و به دنبال آن نامه ای مبنی بر بروز تخلف در انتخابات شورای عالی استان ها و تقاضای اعضا برای ابطال آن به وزارت کشور ارسال شد.

ابطال انتخابات با رای هیئت مرکزی حل اختلاف

پس از اعتراض اعضای شورای عالی استان ها نسبت به برگزاری انتخابات و غیرقانونی بودن آن موضوع به هیات مرکزی حل اختلاف ارجاع داده شد و پس از جمع بندی دفاعیات طرفین هیئت مرکزی حل اختلاف رای به ابطال انتخابات سال سوم دوره پنجم هیئت رئیسه شورای عالی استان ها داد.

به دنبال باطل شدن انتخابات سال سوم دوره پنجم هیئت رئیسه شورای عالی استان ها قرار بر این شد در اولین جلسه شورا برای مدت زمان باقی مانده از سال سوم انتخابات هیئت رئیسه مجدد برگزار گردد.

بر همین اساس در سی و یکمین جلسه شورای عالی استان ها انتخابات مجدد هیات رئیسه سال سوم دوره پنجم برگزار گردید و علیرضا احمدی نماینده استان قم با کسب 50 رأی رئیس شورای عالی استان ها در باقی مانده سال سوم شد.

به دنبال بروز این اتفاقات و حواشی ایجاد شده، ریاست احمدی بر مسند شورای عالی استان ها 6 ماه بیشتر طول نکشید و حالا با به خاتمه رسیدن سال سوم دوره پنجم شورای عالی استان ها صبح فردا انتخابات برای معین رئیس جدید این شورا برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 دی 1399 بروزرسانی: 19 دی 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 1402

به "انتخابات سال آخر دوره پنجم شورای عالی استان&zwnjها فردا برگزار می&zwnjشود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخابات سال آخر دوره پنجم شورای عالی استان&zwnjها فردا برگزار می&zwnjشود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید