العبادی هم انتخابات زودهنگام در عراق را خواهان شد

به گزارش مجله اندیشه، ایسنا نوشت: به دنبال تحولات اخیر در عراق، نخست وزیر سابق این کشور خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی شد. رهبر جریان صدر عراق نیز درخواست انتخابات زودهنگام را مطرح نموده است.

العبادی هم انتخابات زودهنگام در عراق را خواهان شد

به گزارش سایت شبکه سومریه نیوز، حیدر العبادی، نخست وزیر سابق و رئیس ائتلاف النصر عراق با انتشار پیامی در صفحه اختصاصی خود در فیس بوک، خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام و تشکیل دولت قانونی شد.

وی همچنین پیشنهاداتی را برای مهار اوضاع عنوان نمود.

العبادی گفت: برای اطمینان از پاسخگویی بهتر به خواسته های مردم باید انتخابات هر چه زودتر برگزار و دولت قانونی تشکیل گردد که بتواند وظایف ملی خود را در یک محدوده زمانی تا 2020 انجام دهد.

نخست وزیر سابق عراق همچنین خواهان تشکیل یک دادگاه کیفری فساد مستقل و متشکل از قضات مشهور به بی طرفی و دارای تخصص بین المللی و همچنین از بین بردن سوء ظن های مربوط به فساد در دستگاه قضایی شد.

طبق گفته حیدر العبادی، این دادگاه موظف است تمامی پرونده ها را باز نموده و فاسدان را تا سال 2020 به دادگاه های مربوطه تحویل دهد.

رهبر ائتلاف النصر همچنین خواهان توقف فعالیت شوراهای فعلی استانها و انحصار سلاح در دست دولت شد.

العبادی در ادامه همچنین تأکید کرد که دولت باید به احزاب و تشکل های سیاسی اجازه مداخله در کار دولت را ندهد.

تظاهرات در بعضی از شهرهای عراق از روز سه شنبه در اعتراض به اوضاع اشتغال، ضعف خدمات رسانی و گسترش فساد و عدم مبارزه جدی با آن شروع شد و برای سومین روز متوالی به صورت پراکنده ادامه یافت.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 19 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: andishemag.ir شناسه مطلب: 436

به "العبادی هم انتخابات زودهنگام در عراق را خواهان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "العبادی هم انتخابات زودهنگام در عراق را خواهان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید